Nytro boggie

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Har du ingen bild när allt är monterat? (där saknas ju en fjäder bla) skulle vilja se bild från sidan hur mycket den sjunker ihop. Såg rullbocken som ska va under mattan på bilden, har du sånna under skidorna när du testar så kommer boggien att säcka ihop.
Det ska inte sitta någon fjäder på den bakre dämparen!

En bild från sidan i "hopsjunkna" läget skulle vara intressant.

Virvlor

Medlem
28 okt 2013
26
0
1
Ludvika
Exakt sådär ser min boggie ut, lika dämpare m.m.
När jag sätter mig på är det 5 mm mellanrum på parallelstaget och 43 cm från underkant på störtbågen bak och ner till backen. Och jag kan tillägga att den står på helt plant underlag.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
det är ju bara en fjäder monterad på bilden eliminator. Antar du har bägge två monterade nu?

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Hur många cm är det från lyftbågen till marken när du lyfter upp den till ändläge då? En tredjedel av fjädringsvägen är är vad den bör sjunka ihop när du sitter på. Detta har varit uppe på ty4stroke.com massor av gånger om xtxen.
Detta kan vara en lösning, men en dyr sådan. http://www.starsuspensions.com/XTXA.htm

Virvlor

Medlem
28 okt 2013
26
0
1
Ludvika
Problemet är löst !! Balata remarna var för hårt spända så den bakre dämparen fick för mycket tryck på sig. Mkt enkelt och billigt problem nu i efterhand kan man tänka sig :) !