Fäste för spade proride chassi

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Har funderat på att montera spade på skotern (då jag kör med väldigt många Yamahaförare)

Vill helst slippa polaris egna väska som av egna erfarenhet bara fryser ihop och så känns det bara jobbigt att behöva montera ihop och isär spaden hela tiden.

Såg en kille på blocket som sålde lite andra saker från sin skoter och då skymtade jag en hållare som jag verkligen gillade, men tyvärr var han inte sugen på att bygga fler och sälja

Någon som har sett någon liknande hållare?

Finns säkert något ställe som säljer sånna här men jag har inte sett en nån.

Last edited:
A

AssaultRMK

Känns det inte bara onödigt kompliserat med massor av fästen på tunneln som tar plats?
Nita fast ett par Quickfists så är det hela avklarat och spaden ligger slickad mot tunneln istället för uppe i luften som med det där fästet.

Enkla, smidiga och tar ingen plats. Största anledningen till att man sällan faktist använder spaden som man har med sig brukar, för åtminstone mig, vara att de är krångliga att lossa och fästa fast igen.
Med dessa gummiupphängningar tar det mig 2 sekunder att lossa och lika snabbt att fästa. Och man slipper ta av sig handskarna!

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Det jag gillade med den jag skickade var att man slipper borra i tunneln och att den ser ut att sitta stenhårt
Man måste ju inte borra i tunneln. Bara ta 2 plattjärn av valfritt material och nita gummifästena i mitten av dom sen fästa järnen i spåren i tunneln.

A

AssaultRMK

Det jag gillade med den jag skickade var att man slipper borra i tunneln och att den ser ut att sitta stenhårt
Jag placerade mina fästen vart kabellisten på tunneln är fastnitad, så borrade ut dessa nitar och nitade om med nitar med stor skalle.
Quickfist fästena ska sitta med 4st nitar så det blir bara 2 extra borrhål per fäste om man använder befintliga hål.
Skulle du få för dig att sälja skotern utan fästena så nitar du bara om med nitar som har vanlig skalle och det ser original ut igen förutom de två extra nitarna.
Och vill du att det ska se ännu mer original ut så byter du ut listen, den kostar bara runt 150kr.

Min maskin har både rullat och slitits i men spaden sitter där den sitter, det kan jag lova.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Sant...men gillade hela utformningen på den jag skickade, blir att försöka få tag i en sån

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Polares bygge för spade

Sitter utan spännband eller någonting, bara att skjuta ihop spaden för att lossa på den

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Min plan var att montera liknande fästen som Quick Fist på sidan av dunkhållaren. Det jag är ute efter är en spade som går att vika ihop liknande isborrar men har inte hittat någon än.