ika Att skaderegleringen tar tid är ett problem ja. Utan bil en period blir man ju ändå om ens bil inte ska lösas in utan istället repareras och lackas med de väntetider som skadeverkstäderna har. Min erfarenhet säger att inlösenärendena generellt går fortare än då fordonet ska repareras - från skada till avslut alltså.
Tyvärr är det nog så att man är tvungen att kalkylera med oförutsedda stillestånd som bilägare. Är man inte skadevållande bör hyrbil som bekostas av det andra bolaget vara ett alternativ? (Det är dock möjligt att detta är en villkorsfråga som skiljer mellan bolagen)
Givetvis fattar väl alla att ni inte vill drälla ut pengar till höger och vänster men de flesta känner sig nog mer eller mindre lurade den dagen man tyvärr måste ha med er att göra.
Svenskt kvalitetsindex (SKI) undersöker hur nöjda kunder försäkringsbolagen har varje år. Gällande bilförsäkring för privatpersoner ligger Länets och Dina bäst till med betyg 77,2 resp. 77,3 på en skala 0-100. Trygga ligger sämst till med 68,6 medan snittet för alla bolag är 74,2.
Det flesta känner sig alltså inte lurade.
k-len Vitsen är ju att du inte ska betala för en oberoende värdering när du har att göra med någon "efterbliven" på ditt försäkringsbolag.
xtremerider Precis, som i alla arbeten underlättas processen om kunden är behjälplig, förklarar, kan visa kvitton på sina CA pro skidor, de dyra Öhlinarna etc.
Försäkringsbolagen är inga blodsugare som gör allt för att göra livet surt för sina kunder. Då blir man inte långvarig i en hårt konkurrensutsatt bransch.
Tyvärr är det nog så att man är tvungen att kalkylera med oförutsedda stillestånd som bilägare. Är man inte skadevållande bör hyrbil som bekostas av det andra bolaget vara ett alternativ? (Det är dock möjligt att detta är en villkorsfråga som skiljer mellan bolagen)
Givetvis fattar väl alla att ni inte vill drälla ut pengar till höger och vänster men de flesta känner sig nog mer eller mindre lurade den dagen man tyvärr måste ha med er att göra.
Svenskt kvalitetsindex (SKI) undersöker hur nöjda kunder försäkringsbolagen har varje år. Gällande bilförsäkring för privatpersoner ligger Länets och Dina bäst till med betyg 77,2 resp. 77,3 på en skala 0-100. Trygga ligger sämst till med 68,6 medan snittet för alla bolag är 74,2.
Det flesta känner sig alltså inte lurade.
k-len Vitsen är ju att du inte ska betala för en oberoende värdering när du har att göra med någon "efterbliven" på ditt försäkringsbolag.
xtremerider Precis, som i alla arbeten underlättas processen om kunden är behjälplig, förklarar, kan visa kvitton på sina CA pro skidor, de dyra Öhlinarna etc.
Försäkringsbolagen är inga blodsugare som gör allt för att göra livet surt för sina kunder. Då blir man inte långvarig i en hårt konkurrensutsatt bransch.