Ta bort krängningshämmare på summit 600 sdi

Jonasnilssson

Medlem
21 dec 2013
6
0
1
Har funderat på att ta bort krängningshämmaren på summiten, finns det något negativt med det? ska man ställa in någon i t ex dämparen om man tar bort den? och blir det stor skillnad när man ska burka o skråva?

Powder power

Välkänd medlem
9 dec 2013
104
0
6
Har funderat på att ta bort krängningshämmaren på summiten, finns det något negativt med det? ska man ställa in någon i t ex dämparen om man tar bort den? och blir det stor skillnad när man ska burka o skråva?
de blir de, boondockar kommer bli en dröm om du tycker den är svår att få summiten på skida :) den kommer svänga sämre på spår dock, därför, köp ski doo;s swaybar snabbfästen :)

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
Positivt: lättare att lägga omkull, bättre hantering vid lössnö och skrå.
Negativt: sämre ledegenskaper; kurvtagning, tendens att fara dit det lutar.

det gör stor skillnad, den blir väldigt lättvickad, på gott och ont. men en summit ska ju gå mest i lössnö och inte led så gör det. blir den för ohanterlig på led kan man spänna framfjädrarna något varv.

snabbfästena från xp fungerar inte till rev-chassit..
man får montera bort den helt vilket är krångligt. jag kapade sönder min och kastade bort den.

Jonasnilssson

Medlem
21 dec 2013
6
0
1
Positivt: lättare att lägga omkull, bättre hantering vid lössnö och skrå.
Negativt: sämre ledegenskaper; kurvtagning, tendens att fara dit det lutar.

det gör stor skillnad, den blir väldigt lättvickad, på gott och ont. men en summit ska ju gå mest i lössnö och inte led så gör det. blir den för ohanterlig på led kan man spänna framfjädrarna något varv.

snabbfästena från xp fungerar inte till rev-chassit..
man får montera bort den helt vilket är krångligt. jag kapade sönder min och kastade bort den.
Hur exakt tar man bort den? sitter den popnitad eller är det bara att skruva lös den? :)