Proclimb, knäckt tunnel

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Du måste ha åkt på vändrullen att lyckas med det där. Vet av en proclimb till som såg ut som din fast mycket värre efter rulleåkning..

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Du har haft otur när du åkt på bakrulle helt enkelt, tyvärr. Blir nog chassie byte om du tar det på försäkringen.

amenvisst

Välkänd medlem
25 jan 2011
266
0
16
haparanda
joo jag bytte själv var inte värt för mig i fall att ta på försäkringen självrisk 10000 kr bågen kostade 1400 kr och tunneldelen kostar 2800 kr dock så har jag inte bytt bakdelen gör de nästa sommar :) men stänklapparna är ju alldeles för hårda blir ju en fruktansvärd brytning där bak vid rulle körning

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Var dessa priser hos åf eller från usa? Har sparbanken själv å där är självrisken 2500

joo jag bytte själv var inte värt för mig i fall att ta på försäkringen självrisk 10000 kr bågen kostade 1400 kr och tunneldelen kostar 2800 kr dock så har jag inte bytt bakdelen gör de nästa sommar :) men stänklapparna är ju alldeles för hårda blir ju en fruktansvärd brytning där bak vid rulle körning

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Lite offtopic...men sista bilden ser ut som en kopia av en 70-tals jänk, hissad bak med förlängda hänken :heh: eller Amazon för den delen..vänta nu!
Amazon då skulle det vara långa rally fjädrar fram, hush trush ljuddämpare och motorsåg i skuffen för att få den låg bak :madgrin:

Sorry kunde hålla mig...

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag får inte ihop hur bulan kan ha blivit innåt på vänster sida och bågen knäckt på högersida? Man är ju glad att det första man skruvade bort var stänklappen. Sen finns det rätt fina eftermarknads bågar du kan montera för att förstärka upp bakre delen på tunneln

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Tips på nån sida med fina bågar? :)

Jag får inte ihop hur bulan kan ha blivit innåt på vänster sida och bågen knäckt på högersida? Man är ju glad att det första man skruvade bort var stänklappen. Sen finns det rätt fina eftermarknads bågar du kan montera för att förstärka upp bakre delen på tunneln

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Funderar också på att ta bort min , kanske inte det snyggaste.. Men fan va det är ivägen hela tiden. Sen står den ju bara rakt ut ändå å gör ingen speciell nytta precis.

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag tog bort den å satte dit en eftermarknads som var längre å mjukare då original var alldeles för styv och knappt tog bort något av snö sprutet för folket bakom. Det gick ju lyfta skotern i original stänkan å det kändes inte rätt helt enkelt.

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Nu står maskinen på ab nian så får vi se vad dom säger. Har bett att få dragbågen monterad då den skall vara starkare