V-kit "sekundär fundering"

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Har monterat på ett cudney v-kit från speedtech på min Summit 800 2005.

Om man kollar på youtube när cudney racing monterar v-kit så tar han bort 1 av 2 stora metallbrickor mellan sekundär skivorna. Och så tar de bort en plastbricka som sitter ovan fjädern. Enligt speedtech manualen ska man inte ta bort någon metallbricka. Hur har ni gjort??

AndreasZ

Aktiv medlem
30 dec 2012
82
0
6
vet inte om våra ser lika ut men jag har en rev 04, satt i kitt för nån månad sen. jag tog bort en metallbricka och den av plast högst upp :) och de funkar som de ska!

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Anledningen till att dom tar bort en av dom 2 stålbrickorna är för att kunna spänna remmen hårdare. Varför man nu skulle vela göra det?
Jag testade ta bort brickan men hade knappt någon justermöjlighet då så jag körde med 2 brickor som original.

Plastringen förstår jag inte häller varför man ska ta bort? Den gör ju bara så fjädern ligger mjukare i sätet istället för metall mot metall.

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Kommer int ihåg men i mina instrutioner sku man ta bort en bricka från primären för att den skall kunna växla ut ordentligt. De fanns en bricka o den såg mera ut som att fjädern inte skulle röra sej i sidväg. Ska man ta bort den endå??!

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Anledningen till att dom tar bort en av dom 2 stålbrickorna är för att kunna spänna remmen hårdare. Varför man nu skulle vela göra det?
Jag testade ta bort brickan men hade knappt någon justermöjlighet då så jag körde med 2 brickor som original.

Plastringen förstår jag inte häller varför man ska ta bort? Den gör ju bara så fjädern ligger mjukare i sätet istället för metall mot metall.
Jag håller med dig. Kommer att prova köra i helgen med bara 1st metallring och utan plastring eftersom jag redan har skotern färdigt på släpet för en helg i lössnö. Ska prova sätta tillbaka båda brickorna när jag kommer hem på söndag.