Polaris 2015

Simoninen

Medlem
10 nov 2013
44
0
1
Rosvik
"Next up is Polaris, they are looking at going 4 stroke, and changing up the pro ride chssis to accommodate the 8-valve ProStar RZR 1000 engine. Something I would like to take a close look at if they do it
The RZR engine has already been in production a few years now and HP upgrade goodies are readily available, this combo just may be a wolf in sheep's clothing for sure if produced'"

Frågor på det tack?? :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Rykten....

Ski-doo säljer mer skotrar än polaris. Polaris säljer mer rmks än ski-doo säljer summits.

Detta är iofs i lilla pluttlandet sverige men polaris har en storsäljare och kommer satsa på den. Kommer det nya 4-taktsmotorer så är det för att sno andelar i touring och arbetssegmentet

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
När är de smartast att åka och boka Ny maskin? :)
Ja inte före det är bestämt vilka maskiner som tas in i alla fall, sen är det väl bättre ju tidigare du gör det så riskerar du inte att det du vill ha är slut. Och handlarna brukar bli sämre och sämre på att pruta ju färre maskiner som finns kvar av en modell.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Polaris har ju det bästa lössnö chassit redan, så jag tror nyheterna hamnar i nått annat segment. Hoppas på nya motorer till rmk iaf.

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Verkar helt klart intressant. Om man ser på förarens fingrar så håller han ena på bromsen men på andra sidan då? Kopplingshandtag? Eller vad kan det vara? Jag kanske ser galet, men ser ut som att det är "bromsspak/kopplingsspak" på båda sidorna av styret

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Verkar helt klart intressant. Om man ser på förarens fingrar så håller han ena på bromsen men på andra sidan då? Kopplingshandtag? Eller vad kan det vara? Jag kanske ser galet, men ser ut som att det är "bromsspak/kopplingsspak" på båda sidorna av styret
som jag sa tidigare tror en del att det är en så kallad bergshäst en cross med matta typ ;)

Rmkpro

Aktiv medlem
17 dec 2013
70
0
6
Tycker det mest ser ut som styrhooks jag:/ men men den som lever får se:)
Tro att det är en uppgraderad rush

Last edited: