Assault 800 -11 bra eller dåligt köp?

johhan

Aktiv medlem
24 jan 2009
86
0
6
hej funderar på att köpa mig en polaris och sluta åka AC, vad tror ni om en Assault -11 hur är dom? är alla 144"?

johhan

Aktiv medlem
24 jan 2009
86
0
6
jasså dyrt med kolv byte på dom? det är en switchback assault som jag är sugen på! några med saker man bör kolla upp på dom?
hur är de och leka med dom? åka rulle? burka? mm går det och eftermontera elstart?

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Är egentligen bara kolvarna som är den svaga länken.. Tror det finns ett färskt test på sledtrax om maskinen.

Kurra

Aktiv medlem
17 jan 2014
58
1
1
kurra
Väldigt rolig lättkörd släde.Fast den är dålig på allt och samtidigt bra å allt. Svagheterna är fotstegen, många byter till Burandt steg (ganska lätt gjort) o sen är mattan inte heller nå vidare. För dålig i puder o knuffa rakt fram i kurvor efter led.

en swa med burandt steg, peak 2.5 matta och 36" framvagn är nog den roligaste dikes/myr hopp-o-skutt släden man an ha.

en orginal funkar halvkasst överallt, vilket inte heller är fel. Jag lärde mig mycke på min, byte den till en 163á. Eftersom jag bara vill utforska.

Reactions: Mr snow

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
av egen switchback erfarenhet, och väldigt många kompisar.. så äre en av dom värsta polarisarna man kan köpa. Fotstegen till att börja med, fy och fan vilken miss av polaris att sätta dom där. Drivhjulen.. lite tyngre före och mattan börjar rappa då de inte är nonslip, de har man svurit åt väldigt mycke! (trotts väldigt spänd matta) är en allmänt jobbig skoter som är för bökig att köra i skog och för tråkig att köra på myrar! Årets tips till dig är att lägga pengarna på en RMK Assault!

Reactions: Mr snow

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
av egen switchback erfarenhet, och väldigt många kompisar.. så äre en av dom värsta polarisarna man kan köpa. Fotstegen till att börja med, fy och fan vilken miss av polaris att sätta dom där. Drivhjulen.. lite tyngre före och mattan börjar rappa då de inte är nonslip, de har man svurit åt väldigt mycke! (trotts väldigt spänd matta) är en allmänt jobbig skoter som är för bökig att köra i skog och för tråkig att köra på myrar! Årets tips till dig är att lägga pengarna på en RMK Assault!
Jag gillade dom fotsteden bättre än -12 Pron jag hade.
Snö kladdades på tunneln på båda med man hade mer att stå med på Switchbacken.

Min rappade inte på mattan (44mm Backcounty)

Bökig att köra är den inte heller jämfört med konkurrenterna.

Varför en Rmk Assault och inte en riktig Rmk isåfall?

Assaulten har fel framvagn och matta. Bara jobbigt att byta.