man vill inte slipa ner toppen ännu mera på 11 serie vikterna, detta i kombination nerdrevning så har du en skoter som går bra till 60km/h och sen händer det ingentingDu har 10-68 troligtvis. Satsa på 11-68 dom är nog tunga. alt är 11-70 med nedslipad topp om ca 1-2 gram.
Varför är PAR toppen bara å skippa?kalle anka effekt ökning?Om jag vore dig så skulle jag skippat par toppen, om nu du inte får den väldigt billigt.
Vad kör du med för vikter och vad varvar den nu. Det skiljer ju tydligen +-15% på polaris 800 effektmässigt...
Ursäkta, men lånar lite utrymme på tråden för 2 snabba frågor: Märkte idag att det satt en 140/340 fjäder i min RMK 600 -13 ,monterad från fabrik. Som jag fattar är det på samtliga med elstart (ES märkning i sprängskisser), men varför?? Startvarv ca 3900-4000.Lite för högt tycker jag så jag tror jag skall byta till den mjukare fjädern som sitter org i -12an, och då kommer 2a frågan: räcker det med att lossa locket på prim variatorn med de 6 skruvarna i ytterkant och låta centrumbulten på vevaxeln sitta kvar tro?