Hej
Kastade på ett slp system och powercommander med stoutner map och for till fjällen. Båda dagarna så sa skotern ifrån med check engine och ströp tändningen/soppan vid 6000 rpm som ska betyda att knacksensor säger ifrån för att förhindra motorhaveri pga spikningar.
Det underliga är att detta endast inträffade 2 ggr per dag, på vägen upp på morgonen och på vägen hem på eftermiddagen. Första dagen inträffade halvvägs över en sjö ca 5 km från stugan på morgonen och sedan på samma ställe på eftermiddagen (notera att vi körde ca 10 mil där i mellan och inga problem, inga varv borta eller dylikt.) Andra dagen skedde samma problem fast efter en isig led. Har haft koll på tempen och den har aldrig gått över 80 grader och vid 90 visar sig TEMP lampan så att den har gått varm kan uteslutas.
Det jag prövat är att koppla ur PC men kan inte säga att det blev någon skillndad, har även prövat att koppla ur/in entanolpluggen ifall det skulle varit dåligt bränsle men även här inget resultat.
Varför? åtgärder? felsökning?
Kastade på ett slp system och powercommander med stoutner map och for till fjällen. Båda dagarna så sa skotern ifrån med check engine och ströp tändningen/soppan vid 6000 rpm som ska betyda att knacksensor säger ifrån för att förhindra motorhaveri pga spikningar.
Det underliga är att detta endast inträffade 2 ggr per dag, på vägen upp på morgonen och på vägen hem på eftermiddagen. Första dagen inträffade halvvägs över en sjö ca 5 km från stugan på morgonen och sedan på samma ställe på eftermiddagen (notera att vi körde ca 10 mil där i mellan och inga problem, inga varv borta eller dylikt.) Andra dagen skedde samma problem fast efter en isig led. Har haft koll på tempen och den har aldrig gått över 80 grader och vid 90 visar sig TEMP lampan så att den har gått varm kan uteslutas.
Det jag prövat är att koppla ur PC men kan inte säga att det blev någon skillndad, har även prövat att koppla ur/in entanolpluggen ifall det skulle varit dåligt bränsle men även här inget resultat.
Varför? åtgärder? felsökning?