Men brygg då!
Måste försvara arcticen lite känner jag, dom kräver lite tillvänjning men jag gillar dom, vill man ha mycket att åka med så har 800ho motorn grym potential och är lätt att trimma.
Oavsett märke så bör ett anpassat v-kit införskaffas för att hålla remmar vid liv och få lite mer fart på mattan. Alla märken har lite olika egenskaper och olika brister, är man inte märkes fantast så rekommenderar jag att köpa så mkt maskin som möjligt för pengarna!
Dvs köp den mest prisvärda maskinen så finns det pengar till annat över.
No hard feelings nu Macke! Vet du innerst inne fortfarande har BRP Innom dej hehe
Kan hålla med om att förutom att motorn bluddrar på låga varv så verkar motorn vara fin. driftsäker och lätt trimmad.
Men som skogs körar skoter går den bort för mej. Fungerar säker bra till blandad körning men skrå körning i skogen kan jag inte komma överens med den hur jag änn försöker. Framförallt att det inte går att styra om man står upp. Är så konstig vinkel på styret så man får ingen kraft.
Och ja det är som du säger det kräver sin man att köra dom. Dom jag vet som kör dom som är lite större och har mer att sätta emot och är så pass duktig förare så du kan ha skidorna i luften hela tiden går det bra att köra dom.
Har sett dom som kör med Arctic där jag önskar jag kunde köra med min summit. Men skillnaden är att med summiten behöver du inte vara Burant för att klara av att köra i skogen utan nästan oavsett kunskaper så klarar du det.