Mpreformance optimering

Timo1043

Ny medlem
9 apr 2014
4
0
1
Långshyttan
Hej
Har köpt mig en 2014 Freeride 154"
Det sitter ett helt spi avgassystem på den men inget annat är gjort på den.
Funderar på att lämna in den till Mulle på Mpreformance så att dom får e-tec programera, variatorkitta och dreva om den.

Ni som redan har gjort det, vad tycker ni om det??
Är det värt pengarna??
Någon som har upplevt något negativt??

Tack på förhand Timo

cad

Aktiv medlem
11 dec 2010
90
0
6
säter
det funkar kanon otroligt acc
0-145km vid hårt före lätt skidres hela vägen
0-100km på ett par sekunder
absolut värt pengarna

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Omprogrameringen ger ett helt annat gassvar och bra mycket mer klipp i motorn.
Variatorkittet och drevning är ju en smaksak. Men matar riktigt bra med dom grejorna.

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Det märks iaf. Den blir ettrigare lägre ner i registret, känsligare på gasen. Däremot fick jag ett motorfel efter jag fått tillbaka boxen, den varnar för problem med fläkten...pratade med mulle en fredag sedan skulle han till fjälls så mailade efter helgen massa feedback men vet inte om han kollat mailen. Drygt en månad sedan. Får väl höra av mig till honom när man har tid...

Det är inte fastställt om det är jag som gjort något när jag monterade tillbaka boxen, eller om det är något med programvaran. Dock förstår jag inte hur man får en -13 summit att varna över en fläkt....

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Det märks iaf. Den blir ettrigare lägre ner i registret, känsligare på gasen. Däremot fick jag ett motorfel efter jag fått tillbaka boxen, den varnar för problem med fläkten...pratade med mulle en fredag sedan skulle han till fjälls så mailade efter helgen massa feedback men vet inte om han kollat mailen. Drygt en månad sedan. Får väl höra av mig till honom när man har tid...

Det är inte fastställt om det är jag som gjort något när jag monterade tillbaka boxen, eller om det är något med programvaran. Dock förstår jag inte hur man får en -13 summit att varna över en fläkt....
Antar att du fick en massa extra funktioner i mätaren efter Mulles programmering.
Då skulle det kunna vara så att han av bara farten aktiverade utgången för elfläckt åt dig.