Tror du själv att en enda variatorsetup kan vara optimal för alla typer av åkning?Mulle säger att variatorsetupen från -14 rave 800 är riktigt bra och funkar till alla chassien/mattor. Någon som testat?
Jo börja fundera på det i efterhand, helix bör nog också bytas för att få det bra. 46/42 eller 44/42 med hårdare sluttryck på sekundärfjädern, borde fungera rätt bra med dom grejorna.det trodde jag också så vi satt i den setupen på en kompis xm 146 men blev inge bra alls. övervarvar så den hostar i starten och varvar ca 7500 när du får upp lite fart.
Så på de fungerade det inte alls tyvär.
Måste nog ha mer startvinkel på helixen för att slippa övervarven och mindre helix på slutet alternativt hårdare slut på sek fjädern.
Jag fick chansen att testa 441 ramper på min freeride 154 -14 tack till MatsT för det. Och kör standard sekundär.Jo börja fundera på det i efterhand, helix bör nog också bytas för att få det bra. 46/42 eller 44/42 med hårdare sluttryck på sekundärfjädern, borde fungera rätt bra med dom grejorna.
Finns det någon sida med uppgifter på vad det är för variatorsetup original på summitar? Eller är det någon som vet vad som är original på dels en 2013 146" summit x och på en 2016 summit t3 154"? Vi vill ha lite bättre sprutt på båda känns det som nu. Idag testade jag en variatorkittad 2017 pro-rmk 155" och den gasresponsen hade man ju gärna haft. Det var en kul maskin...T3an hade ju gärna få vara liknande.
Tack, typiskt att det inte stod något om 154" t3...
Läste på något amerikanskt forum att båda mina summitar verkade må bra av att byta ut sekundärfjädern till en svart som en liten quick-fix. Någon som testat?
Såg på m,performancesidan att det skiljde i setupen på 2013 och 2014 på 146". Andra ramper, primärfjäder och helix...Fick du Mats T ordning på din setup?