Billigast snöskoterdolly

joakim89

Medlem
16 mar 2010
44
2
8
Norrbotten
Var hittar man Hållbara snöskoter dollyn billigt? 3 delade modellen. 1 under varje skida och 1 under mattan. behöver några uppsättningar

palt

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Jag har också biltemas, har fungerat perfekt i två år med en Apex och en Renegade 1200.

Rundvikarn

Välkänd medlem
köpte biltemas för två veckor sedan, riktigt nöjd, bra pris och känns stabila.
Nog såg dom stabila ut men då jag styrde runt 5-9:an i verkstan började det gå tungt ,
vid närmare kontroll hade hjulen på de dollys som var under skidorna vikit sig .

Dom ska ju hålla för 680 kilo så jag blev inte alls imponerad av de kinesiska
slavarbetarbarnens kvalitetskontroll..............

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jag kör biltemas under king caten, proclimben, ockelboon, zlen, osv. Har inte haft några problem med dem. Har dessutom använt dem som hjuldollys till bilen för att flytta i sidled. Fick bra det med.

kanske är olika fabrikat från gång till gång?

woxis

Välkänd medlem
26 jun 2013
159
0
16
Har snopro skoter dolly ja . Har haft den i 4 år i funkar kanon

399 spänn

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har två uppsättningar från biltema och dom har fungerat som förväntat. Nackdelen med den modellen (oavsett märke) är dom små hjulen. Går inte så himla lätt i grus eller snö (på stenhård packad garageuppfart fungerar det). Hade ett hemmabygge för många år sedan med större hjul, då gick de o fara överallt. Men då var det jobbigt att få upp skotern själv på dom istället (den främre var en stor bred rullmojäng).

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Utveckla??

Har haft biltemas i flera år,åkt ut på grus å in i garaget aldrig haft någe strul.

En säsong höll dom. Nästan alla hjul är trasig. Kullager/snurr delen har spottat ut en jävla massa stålkulor på garagegolvet och minst ett hjul per del har släppt!

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.615
98
48
Örnsköldsvik
Nog såg dom stabila ut men då jag styrde runt 5-9:an i verkstan började det gå tungt ,
vid närmare kontroll hade hjulen på de dollys som var under skidorna vikit sig .

Dom ska ju hålla för 680 kilo så jag blev inte alls imponerad av de kinesiska
slavarbetarbarnens kvalitetskontroll..............
Är ju rätt uppenbart att du överbelastat dom.:eyebrows:

Nä men seriöst så. Har en uppsättning Biltema. Tycker dom funkar bra, hela än så länge iaf. Enda dåliga är ju samma som alla andra att det är så små hjul.
Finns det nått märke som har större hjul? (Som inte tömmer plånboken helst)
Men är väl som alltid med Biltema att kvaliten varierar väldigt. Finns ju en anledning till att dom är mkt billigare än andra på det mesta.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
jag har 2st som är hemmabyggda,hjul ifrån jula byggd som ett stort T man kör upp på dom,alltså man behöver aldrig lyfta skotern,fungerar klockrent,man får vara försiktig när man kör av den så man inte slänger i väg den :)