Har för mig att politiktrådar varit mer eller mindre bannlysta tidigare, men jag tycker att vi kan göra ett gemensamt försök att sköta det snyggt.
Vad jag tycker då:
Är Liberal och anser att varje enskild människas frihet ska komma i första hand.
Vi har världen näst högsta skattetryck men inte världen näst bästa vård, skola och omsorg.
Höjd skatt är inte det som behövs, pengar finns men de läggs på så otroligt mycket skit.
Kan rekommendera denna:
https://www.youtube.com/user/DevellBorgs
Först har vi dem jag kallar foliehattar, partier som gärna ser i visioner och har 0 i verklighetsförankring.
I egen majoritet skulle de snabbt köra hela landet i putten.
Här ingår V, MP och Fi.
Sedan har vi det en gång så stora S som nu mer är vilse med stora identitetsproblem.
Man var en gång ett parti som ville hålla vänstern och kommunisterna långt borta, man var ett parti för arbetare(som arbetade) och innehöll en rejäl dos folkvett.
Nu mera är det pk-ism som gäller samtidigt som man tagit in en del foliehattar.
KD: partiet med fler stödröstare från resten av alliansen än medlemmar.
innehavare av ett gäng unkna gamla kristna värderingar som vi alla borde slippa.
Gör oss alla en tjänst och trilla ur för att aldrig ses igen, detta är 2000-talet religionen är död.
C: partiet som blivit en ny hemvist för de nyfödda liberalerna som ännu inte riktigt mognat på sig.
De saknar dock de gamla fornstora dagarna när hela Sveriges bönder gav dem 15 säkra %.
FP
artiet med störst spännvidd eftersom de innehåller alla sorters liberaler från SOCIALliberaler till batongliberaler.
Detta gör att de är lite svåra att pejla in.
M
artiet med två själar var av en består av borttynande gammelmoderater som tysta sitter och svär för sig själva eftersom de nya moderaterna fått mer gjort än vad de någonsin lyckades med.
"Freddan" är nu mera medelklassens nya guldgosse.
SD: partiet som får mer hat av känslomänniskor än kattplågare.
Missnöjespartiet nummer uno som bara lever och nu mera frodas pga att sjuklövern nu mera har beröringsskräck av allt som kan räknas som vanligt folkvett i invandringsfrågan.