Hero3+ blackedition slutsåld?

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Tänkte beställa mig en ny gopro ikväll men vart jag än kollar på nätet är de slutsåld och även i alla affärer jag varit runt på idag, någon som vet en nätbutik som har på lager? 3+ black alltså, silver och white verkar det finnas gott om

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Tips: kommer eventuellt en 4a nu i vinter ;) ridestore hade hört rykten nör jag frågade dom några veckor sen!
Annars så kan jag rekomendera ridestore.se riktigt bra att ha och göra med

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
De senaste techryktena från flera källor säger att nya GoPro (4) ska komma i oktober, så sannolikt i november hit till Sverige.

Typ dubbla prestandan gällande upplösning och FPS mot trean. Så jag skulle vänta, jag kommer vänta in den för att komplettera med fler kameror.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Vänta är det värsta jag vet när jag ska handla något men kommer den i november måste jag ju det :p läste att den skulle vara framskjuten till Mars2015 så hoppas dina källor har rätt Leafo! :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag med, skulle verkligen vilja ha 100fps i 1080p till vintern.
Förstör inte dina fina filmer med för mycket slowmotion bara...

Själv tycker jag det är tröttsamt i många större filmer som släpps nu, är alldeles för mycket slowmotion för min smak!

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Förstör inte dina fina filmer med för mycket slowmotion bara...

Själv tycker jag det är tröttsamt i många större filmer som släpps nu, är alldeles för mycket slowmotion för min smak!
Nejdå och håller helt med :). Det är dock ett grymt verktyg att bygga stämning och "rädda klipp" med, men som med allt annat så är för mycket av det goda inte bra. :)

Det som är skönt dock är om det mesta materialet är filmat i hög FPS så att man kan ta beslut vid redigeringen vad som ska vara slowmo och inte istället för att veta och ta det beslutet redan när man är ute och filmar.

*Edit* - det var en av fjolårets "proffsfilmer" som släpptes som hade alldeles för mycket slowmotion utan någon direkt känsla...alla sekvenser var liiiite för långa till den grad att jag bara satt och störde mig på det hela filmen. Minns inte vilken det var...kan ha varit Braaap.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
509films var ju helt överkåta i slowmo ett tag (eller är kanske?). Alla videos var 100% slowmotion. Ett 3min klipp kunde innehålla typ 5 egentilgen korta "sekvenser". (Dropp, Hopp, Spränga nån driva typ)

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
509films var ju helt överkåta i slowmo ett tag (eller är kanske?). Alla videos var 100% slowmotion. Ett 3min klipp kunde innehålla typ 5 egentilgen korta "sekvenser". (Dropp, Hopp, Spränga nån driva typ)
Ja, så var det ju. Kom på vad det var med Braaap, det var så sjukt dåligt klippt till musiken så jag nästan var tvungen att stänga av.

Men ja, förra årets 509-rulle. De bytte ju produktionsbolag/regissör ifjol och det märktes. Tidigare år har de haft mycket super-slowmo men det har varit med någon form av balans och känsla för mängd och längd. Men ifjol var det bara som att de ville få maximal valuta för sin Phantom-kamera och körde hela tiden, så mycket att själva effekten försvann och det blev tröttsamt att kolla på.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Upplever det tvärt om, vol 7 är full av dryg slowmo, 8an och nian är mycket bättre. Var dock ett tag sen jag såg 7an, då min dotter använt den skivan att slipa golvet med.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Upplever det tvärt om, vol 7 är full av dryg slowmo, 8an och nian är mycket bättre. Var dock ett tag sen jag såg 7an, då min dotter använt den skivan att slipa golvet med.
Men nu är det dessa korta klipp dom lägger upp på FB med jämna mellanrum som jag menar. =)
Filmerna blir jag osäker på om ja sett ens. Men det är dessa 3min klipp dom lägger upp som inte gick å se ifjol utan att tro man var drogad.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som svar på första frågan såg jag att Yamaha Center i Kiruna annonserade om Gopro ( alla modeller) så gissar på att dom har hemma :)