Hej! Ni som snålat på botten, hur mycket och vid vilka varv i PC5:an? Kör själv med Y-rör och BMP-pipa och PC5 (2012 mappning).
vanheden99:Vilken typ av booster använder ni då? Är det tripak som gäller? Något annat ni kan rekommendera?
Tycker du den är för fet på toppen? Denna mapp fick jag från Dynotech och deras bromsning på singelrör+Y-rör med std. burk. Det enda jag gjort är att addera till på mellanregistret...+6 på topp! Antar att du har helsystem monterat, jag har utgått från speedwerx 13 mapp och justerat hela förra vinter, dvs justerat, kört en dag, justerat lite till... Åker med spi helsystem, tändkil, boyesen reeds portat vevhus + "trailportade" cyllar, min helt egna kombination helt enkelt!
Man måste testa sig fram, det som funkar på min kanske din rasar på men jag olika siffror på olika lägen och varvtal, även en del minus här och där, svårt att säga si o så mellan det och det varvtalet osv...
Sent from my iPhone using Tapatalk
I dagens högoktaniga bränslen som 98 oktan finns MTBA (Methyltertiärbutyläther).såg länken med förklaringen om octan så skippar min förklaring
Det som står på tanklocket är väl 91. De är samma som våran 95. Så vi kan ha dåligare bränsle men jag gissar på klimat och höjd varför våra limpar å drar tillbaka tändning. Dock har jag tankat 95 i min m8000 och den börjar inte gå i limp mode men den går betydligt bättre på 98..+90/2=94 jänkeoctan.
De står ju däremot minimum 91 så man kan ju ligga å balansera på håret... en sämre 95 kan ju vara 90 amerikanska. Har dock tankat 95 på skelleftebränslen och dom tenderar att ha bra kvalla på både diesel å bensin och som sagt min har inte limpat.