Varför ska du höja bränsletrycket vid laddtryck?
På bilsidan, som jag har erfarenhet gör man då alltid det.
Man ser till att ha samma tryckskillnad mellan bränsletrycket och trycket i plenum.
Ändrar sig tryckskillnaden så ger spridaren olika mycket bränsle trots samma öppningstid.
Man snackar om att man har grundtryck på tex 3 bar.
Med motorn avstängd (atmosfärstryck i plenum) har man då 3 bar.
Vid 1 bars laddtryck har man 4 bar bränsletryck.
Vid tomgång har man kanske 3 hekto undertryck (0,7 absolut) Då har man 2.7 bar bränsletryck
Men reglerar även bränsletryck på bilar med sugmotorer med hjälp av vakuumet i insuget.
Kolla på vilken insprutad bil som helst, så det sitter en slang från plenum till bränsletrycksregulatorn.
Edit:
En grej att fundera på...
Om man skulle ha en extrem motor med:
Bränsletryck på 3bar.
Laddtryck på 3.2 bar.
Hur mycket bränsle skulle då spridaren klara av att spruta in i insuget?