Om du tycker att Lynx Commander är för dyr så har du två alternativ...Är det bara jag som tycker att det är ett sjukt överpris på begagnade commanders på blocket?
Commander 600 från 2011 för 85000:- privat, 96000:- hos handlare
Om du tycker att Lynx Commander är för dyr så har du två alternativ...
#1. Låt bli att köpa tills dess de sjunkit till den nivå du tycker är lagom, dvs om några år när du faktiskt tycker att de som ligger på annons har gått på tok för många mil.
#2. Köp en maskin av motsvarande typ av annat fabrikat, dvs liknande bredbandande maskin som går att hantera som en smalbandare med sköna nedlägg i djupsnön och samtidigt smidigt pigg efter led med en bränsleekonomisk men ändå pigg motor..... NEJ, just jävlar det fanns ingen sådan maskin av annat fabrikat, så det finns bara alternativ #1 :madgrin:
En skoter som definitionsmässigt gått lugnare än en sportskoter och dessutom tilltalar skogsägare med momssmitning som största hobby kommer att falla långsammare i pris än en sport/lössnömaskin med samma nypris. Att det är en momssmitarmaskin som dessutom är trevlig att köra gör ju inte saken sämre.öh? har du en commander själv eller?
Har inte tänkt köpa en commander på många år framöver, det jag ifrågasätter är hur en skoter från 2011 kan vara värd 85000:- vid privat köp. såklart att efterfrågan kontra tillgången styr priserna, men tyckte det var rätt många commanders ute på blocket
sen låter jag bli att kommentera din jämförelse mot en smalbandare i hanterbarhet
En skoter som definitionsmässigt gått lugnare än en sportskoter och dessutom tilltalar skogsägare med momssmitning som största hobby kommer att falla långsammare i pris än en sport/lössnömaskin med samma nypris. Att det är en momssmitarmaskin som dessutom är trevlig att köra gör ju inte saken sämre.
En halvrisig jämförelse är oreggade crosshojar jämfört med LV-reggade endurohojar där crosshojarna faller snudd på dubbelt så mycket första tre åren.