multi pumpsen eller rs venture

jonas hagman

Medlem
4 nov 2014
10
0
1
matfors
Hej!
Tänkte skaffa skoter igen och skulle vilja ha lite info om vilken av ovan modeller som klarar av lite buskörning utanför leden bäst. Eller kanske rekommenderar ni en annan modell.
Budget cirka 60 tusen.
Jag skall kunna skjutsa familjen och dra släde samt kunna roa mig utanför leden.
Såg att det blev fel i rubriken multi purpose ska det stå

Last edited:

jonas hagman

Medlem
4 nov 2014
10
0
1
matfors
Det blev en yamaha Mp iaf.
Verkar ha det lättare för sig i djupsnö än de flesta andra turing maskinerna. Sedan var det överlägsen körställning. Nu är det bara att vänta på att yamaha center ringer och säger att den är klar!

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Passa på att byta bussningar i framvagnen och i styrningen på en gång ;-)
Har en själv men den var begagnad och ruggigt glapp överallt, börjar ordna sig nu.

jonas hagman

Medlem
4 nov 2014
10
0
1
matfors
Angående bussningar så läste jag här på forumet att de uppdaterat dessa på senare årsmodeller.
Vet dock inte om det är så!
Får väll se hur den känns när man har kört några mil. Just nu står ju mätaren på ca 0 mil.

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Skulle bli förvånad om det inte sitter plastbussningar till A-armarna, dessa slits snabbt ut och det blir väldigt glappt. Där gör oilite bussningar mirakel. Sedan sitter det en svag punkt i styrningen också men även där har Yamaha ett eftermarknadskit. Du kan ju ha det i åtanke om ett år eller så i alla fall :)

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Gratulera till köpet så här kommer några tips, dubbla styrstål, fullklippa mattan ifall den inte är det och förläng avgasröret så det mynnar ut bak finns att köpa på Y-center så nu fattas bara det vita.

toby100

Ny medlem
4 dec 2014
2
0
1
Umeå
Gratulera till köpet så här kommer några tips, dubbla styrstål, fullklippa mattan ifall den inte är det och förläng avgasröret så det mynnar ut bak finns att köpa på Y-center så nu fattas bara det vita.
Vad är fördelen med dubbla styrstål? Behöver man nya skidor då också? Vad innebär fullklippt matta?
Som du nog hör är jag ny i skotervärlden och sedan igår kväll ägare till en MP:)