Vill bara höjja ett varningens finger. Remproblemen finns inte kvar på samma vis som förut men köper du en Freeriden och kör hårt så kommer inte remmarna hålla flera hundra mil som vissa skriver.
Vill bara klargöra det så du inte blir besviken senare.
Men inget annat märke får remmarna att hålla bättre i sådan körning häller så det är inget Ski-Doo problem
Hur menar du med kör hårt?
Jag har kört hårt & kört blandad körning, hård ledkörning, friåkning ute i det fria i djup snö, kört i fjällen, klättrat i meter hög snö. Orginalremmen höll ändå tills jag bytte in skotern 465 mil.
Visst klart remmen inte håller för folk om du står å tokgasar när du kört fast, som vissa gör...Har man kört fast å sitter djävligt mkt är det läge att ge sig =)
Och precis som med andra skotrar Ta väck remdam & rengör skivor å tar bort med kniv om remmen börjat remsa sig så håller remmen mycket mycket längre än de som bara tankar å fyller olja och tokgasar tills pang remmen gick av efter 80 mil...
enpatte aldrig haft problem med oljebehållarna förut på nån av mina skotrar men just med freeriden, problemet kom väl när xpn kom? Vet flera med korta xp i min vänskapskrets som har samma bekymmer. Man må ju dra å den sitter åt å inte läcker ifall man rullar. Med tanke på hur dyr oljan är så gäller de å va rädd om alla droppar =)
Ovala oljebehållare torde ju vara känt problem då åf delar ut metallringar till var å varannan...
Fick även läkage på min oljebehållare i bakkant på 12ans freeride en spricka men gick lätt laga med limpistol.
Tror det beror på att brps maskiner så sitter man i princip med knäna mot kåporna å behållaren får ta mycket stryk, därför sprack min behållare, det är jag övertygad om. Kanske även därför behållaren blir oval? Hårda stötar av knän och dra åt hårt bidrar nog båda två faktiskt.
Nä köp en freeride 2012 du, klockren maskin, köp hellre en 12 än 11!
Att den är vit är inget att oroa sig för bara rengöra med bromsrengörning så ser maskinen ut som ny igen!