Hej! Mitt första inlägg här på snowmobile så har jag lagt fel eller liknande, flytta/meddela mig.
Har problem med min f7 -04 som sagt. Till att börja med kan jag säga att jag köpte skotern utan topp (o-ringarna behövdes bytas), jag bytte o-ringar och startade skotern.
När snön föll for jag på en kortare testtur, glykolen sjönk undan och försvann (varmkörde när jag fyllde första gången). Den ryker som ett ånglok också pga fet oljeblandning. Tänkte att blockpackningen är trasig då oljan och glykolen försvinner i samma veva. Oljan försvinner FORT, tagit säkert 1l på den milen jag har provkört tills nu.
Läste runt lite på internet och prövade olika saker, tog lös plasten under buken, då rann det bokstavligen ur glykol där. Alltså hamnar glykolen på "golvet" under huven. Hittar ingen slang med hål i, inte heller på oljesystemet. Glykolen sjunker undan vid varmkörning, jag har kollat vattenpumpen och den är tät vid varmkörning. Bör tillägga att glykolen inte syns på snön vid tomgång, hade nog samlats under ett tag däri.
Symptom på trasig blockpackning någon?
Skotern går dåligt på högre varv också (ej apv, inga felmeddelanden). Jag har precis bytt tändspole då den gick på en cylinder, går bra tills ett visst varvtal (runt 7500). Varit med startgas NOGA och kollat efter tjuvluft, hittar ingenting.
Uppskattar all hjälp jag kan få då säsongen är baki hörnet. Blir tokig på skotern:mad2:
Vill inte skriva för lång text, men behöver ni veta något för att hjälpa bara fråga, som sagt behöver jag hjälp med allt jag kan få!
Mvh Lowe
Har problem med min f7 -04 som sagt. Till att börja med kan jag säga att jag köpte skotern utan topp (o-ringarna behövdes bytas), jag bytte o-ringar och startade skotern.
När snön föll for jag på en kortare testtur, glykolen sjönk undan och försvann (varmkörde när jag fyllde första gången). Den ryker som ett ånglok också pga fet oljeblandning. Tänkte att blockpackningen är trasig då oljan och glykolen försvinner i samma veva. Oljan försvinner FORT, tagit säkert 1l på den milen jag har provkört tills nu.
Läste runt lite på internet och prövade olika saker, tog lös plasten under buken, då rann det bokstavligen ur glykol där. Alltså hamnar glykolen på "golvet" under huven. Hittar ingen slang med hål i, inte heller på oljesystemet. Glykolen sjunker undan vid varmkörning, jag har kollat vattenpumpen och den är tät vid varmkörning. Bör tillägga att glykolen inte syns på snön vid tomgång, hade nog samlats under ett tag däri.
Symptom på trasig blockpackning någon?
Skotern går dåligt på högre varv också (ej apv, inga felmeddelanden). Jag har precis bytt tändspole då den gick på en cylinder, går bra tills ett visst varvtal (runt 7500). Varit med startgas NOGA och kollat efter tjuvluft, hittar ingenting.
Uppskattar all hjälp jag kan få då säsongen är baki hörnet. Blir tokig på skotern:mad2:
Vill inte skriva för lång text, men behöver ni veta något för att hjälpa bara fråga, som sagt behöver jag hjälp med allt jag kan få!
Mvh Lowe