Motorfist Ride & Seek 2015

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tänkte kolla om det är många härifrån som har anmält sig att köra?
Jag hade turen att vinna en plats till tävlingen via backcountry of sweden :)
Var sugen förra året men blev aldrig av så nu är det väl bara att skaffa sig en gps och kanske lite kondition..? :bigsmile:
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ja jag hade då helt missat att dom redan släppt på bokningen tills jag fick ett mail där det stog att jag hade vunnit. Tyvärr så var det ju fullbokat så kunde inte få mig nån kompis att köra med. :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Ja, när jag ringde så var de 20+ som stod före mig som reserver så intresse finns aboslut. Jag började direkt fundera på att dra igång något eget event men tyvärr så finns inte riktigt terrängen som krävs där jag bor...
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kanske får alliera med er då K-len. ;)
Tror det blir en riktigt kul helg. Blir att åka upp fredag morron så man hinner köra lite på fredag oxå. :)
Sir_sledalot: du som va med ifjol. Några tips till en som inte kört det förr? ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Kanske får alliera med er då K-len. ;)
Tror det blir en riktigt kul helg. Blir att åka upp fredag morron så man hinner köra lite på fredag oxå. :)
Sir_sledalot: du som va med ifjol. Några tips till en som inte kört det förr? ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Asså kondition är ju de som är viktigast, men utöver fysik så är de ju att kunna läsa gpsen. Jag kan lova att de inte kommer avgöra sig på vem som kommer iväg först i starten. Ta God tid på er att hitta en bra väg för ifjol skiljde de sig över 1 timme mellan förste till andre plats så de handla knappast om vem som körde snabbast på leden. Spara energin till fastkörningarna och grisåkningen. Tror de va runt 4-5 som tog alla checkpoints så de är ingen idé att hetsa för att va först till första. Är ni duktigt på att köra så tar ni er långt ändå. Sen är ju det lite självklara att ta med bra med vätska och mat. Jag och polarna hade ju druckit upp nästan 1,5L vatten redan första checkpointen så vi var inte i närheten av nog förberedd.