Silber och bullydog mappningen förutsätter ju att motorn är original. DTR provkörde ju för något år sedan ett cylinderchims och justrerad topp som höjde prottiderna till typ samma som rktek verkar köra och det gav 0hk. Däremot när man justrerade på tändningen med tändkil så fick dom utlovad effekt. Provade detta själv men det verkar som ecu:n kompenserar bort tändkilen efter en liten stund på full gas. Så motorn blev väldigt ostabil i effekt leveransen.
Höga porttider och turbo är som att elda för kråkorna. På 1200an när jag provade turbo så hade jag portade cylindrar först med ca 208 i avgas durr men det blåste mest rakt igenom, gick att feta på hur mycket bränsle som hellst utan att stiften blev sura. Sen bytte jag till originalcylindrar och då gick den bättre och kunde faktisk bli surr.
En kompis köpte ett dropin kit i vintras och jag kan då inte säga att den gick nåt bättre än original.
Man ska inte lyssna så mycket på tjockisarna på andra sidan pölen...
Höga porttider och turbo är som att elda för kråkorna. På 1200an när jag provade turbo så hade jag portade cylindrar först med ca 208 i avgas durr men det blåste mest rakt igenom, gick att feta på hur mycket bränsle som hellst utan att stiften blev sura. Sen bytte jag till originalcylindrar och då gick den bättre och kunde faktisk bli surr.
En kompis köpte ett dropin kit i vintras och jag kan då inte säga att den gick nåt bättre än original.
Man ska inte lyssna så mycket på tjockisarna på andra sidan pölen...