XF8000 -14 tips

tookerN

Välkänd medlem
1 feb 2008
100
0
6
Kalix
Hej,

Har just skaffat mig en XF8000 2014 och tänkte höra med er vad man skulle kunna kosta på den i förbättrings/förebyggande syfte, tex variatorkit, förstärkningar mm mm.
Alla tips mottages gärna, stora som små, och gärna vars man kan handla prylarna.

Mvh

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tips på var man ska köpa dessa prylar och vilket vkit ska man satsa på? :)
bukskydd och båge hos åf.
skidor kan åf ha annars valfri skoterdelsida , vkit får någon annan rekommendera.

skidorna hade jag satsat på ca pro bx. är toknöjd med mina.

Allt detta kan du ta från usa också om du inte har så brottom :)

tookerN

Välkänd medlem
1 feb 2008
100
0
6
Kalix
bukskydd och båge hos åf.
skidor kan åf ha annars valfri skoterdelsida , vkit får någon annan rekommendera.

skidorna hade jag satsat på ca pro bx. är toknöjd med mina.

Allt detta kan du ta från usa också om du inte har så brottom :)
Tackar för infon :)

Scrubl

Ny medlem
2 jan 2015
4
0
1
Det är redan på gång, håller på att malla av skenorna. Jobbar nämligen som CNC operatör. :)
Jag har också nyligt införskaffat en XF-8000 HC -14, jag kan vara intresserad av att köpa ett par förstärkningar ifall du vill göra ett par extra då du liks håll på och inte är allt för dyr på dem.

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
v-kit, å när du byter helix sätter du i försänkt maskinskruv typ 10,9 till helixen iställe för skräpet som sitter där.. Antistab axel är heller ingen dum grej även fast -14 har dom större railcapsen, skadar inte att avlasta dom lite. Annars äre som nämns ovan, bukskydd är skarpt att rekomendera. Kör själv med skinz plast, täcker hela botten och går upp å nitas/skruvas i frontbågen. Funkar enormt bra :)