Relocator-kit till Yamaha Nytro

ThomasH

Aktiv medlem
21 jun 2011
74
0
6
KILAFORS
Vilka erfarenheter finns det här ang "Relocator-kit till Yamaha Nytro"
Dvs flytta fram styret 10 cm
Hur är det med all plast om man monterar detta.
Blir det så mycket bättre körställning som de säger.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Helt klart värt varenda krona. Man kan även göra ett enkelt själv om man har tråkigt. Blir skönare körställning och styret kommer upp lite. Så ett måste för den som gillar att stå och köra.

All plast passar förutom gummit som tätar runt styrstången om jag minns rätt.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Innan tyckte jag att jag hela tiden stod med styret i magen/skrevet, efter så vart det mera "rätt" speciellt vid stående körning. Jag är 176cm och relocator + 3cm höjare vart perfekt i min smak.

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.402
182
63
Offerdal, Jämtland
Är det någon större skillnad mellan de olika relocator-märkena? BilletX har ju en snygg, sen har vi ju OFT och på ebay är det ju någon eloxerad variant som är lite kantigare men en aning billigare. Jag misstänker att utseendet spelar ganska liten roll då den nästan inte syns...

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
är inte alls komplicerat att göra en egen heller ! jag fixaden en egen bara efter lite fundering och sedan tog de man hadde !

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Är det någon större skillnad mellan de olika relocator-märkena? BilletX har ju en snygg, sen har vi ju OFT och på ebay är det ju någon eloxerad variant som är lite kantigare men en aning billigare. Jag misstänker att utseendet spelar ganska liten roll då den nästan inte syns...
Billet X är en kopia av OFT, dessutom dyrare.
Kört OFT på mina Nytro, går inte att vara utan blir en mycket bättre skoter med denna.

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.402
182
63
Offerdal, Jämtland
Är hålet för styrstången vinklat eller är det borrat vinkelrätt genom relocatorn? Jag har ju både material, fräs och kanske lite fritid för att knåpa ihop en sån där rackare.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Jag flytta bara fram original övre fäste ett skruvhål och gjorde två "plattjärn" som förstärkning på sidorna. Nertill så slipa jag en plastbit för hand i vinkel och borra upp hålen så det nedre fästet kunde vinklas.
Det var innan OFT och likanade fanns och har funkat fint.