Ski Doo 2016

JoTT

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
900ACE skulle ju verkligen behöva någon slags andninghjälp iaf. Vad kunde en kompressormatad stabil produktionsversion hamna i effekt måntro? 130?

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
På riktigt så är väll 900ace inte gjord för fartentusiasterna och det lär vara dags för den första hybridskotern.. Jag drar på årets vildaste gissning och säger Skiddo Hybrid drive på 900ace.. de minskar cylindervolymen (men behåller namnet för det med någon form av magi räknar ut elmotorn och cylindervolymen till något som blir 900) halverar storleken på tanken, smäller dit ett batteri och en elmotor monterad i boggien.. Whablam och vi får åka i alla naturreservat.. Bromskraftsåtervinning och hela köret för den totala upplevelsen..

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Irondog fortsätter att ge hintar:

No turbo. But....

1200 motorn har funnits sedan dödagar så det kanske är dags för en kompressormatad 900ace som ersättare??

Tror på någon form av elhybrid.

Det är ett logiskt steg för att möta restriktionsivrarna.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
På riktigt så är väll 900ace inte gjord för fartentusiasterna och det lär vara dags för den första hybridskotern.. Jag drar på årets vildaste gissning och säger Skiddo Hybrid drive på 900ace.. de minskar cylindervolymen (men behåller namnet för det med någon form av magi räknar ut elmotorn och cylindervolymen till något som blir 900) halverar storleken på tanken, smäller dit ett batteri och en elmotor monterad i boggien.. Whablam och vi får åka i alla naturreservat.. Bromskraftsåtervinning och hela köret för den totala upplevelsen..
Haha jo jävlar du.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle

Rör om i grytan här också! Tagen från Dootalk. Sen hur mycket som stämmer kan man ju alltid spekulera i.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Irondog fortsätter att ge hintar:

No turbo. But....

1200 motorn har funnits sedan dödagar så det kanske är dags för en kompressormatad 900ace som ersättare??
Dom har ju försökt å laborerat med 1503cc 4-tec kompressor motorn från sea-doo i skoter i över 3 år men får de ju inte å funka med kompressor i kyla då det isar igen så jag är tveksam!!!

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Tycker då att de ser riktigt fejk ut, Tittar man noga på dekalerna så ser de ut som att själva plasten har varit gul tidigare... Nää de där e nog Photoshopat hoppas jag =)