Det har skett en gång i en oberoende bänk i USA med troligtvis högre tändkurva och dylikt.Bara jag som reagera på att det skulle vara 163 hästar i expedition extreme? Eller har jag helt missförstått Vad jag har i min 2015 freeride?
BRP har inte mer problem än något annat märke? Har hört talats om att många smäller remmar åt och fram på bara några enstaka mil men med alla mina summitar som jag har haft har jag inte sprängt någon och min nya summit har ändå gått 120 mil. Däremot var jag i fjälls med ett gäng andra märken som sprängde remmar.Men nu måste jag be om ursäkt, jag är otroligt inkonsekvent! Ge FAN i å köpe nåt från BRP tills dom fixat remproblemen! Min definitiva åsikt!
Tycker man om att gasa och utmana så håller inte remmarna, folk snackar om "min håller" osv, det beror ju såklart på hur man kör, det är ju samma maskiner och samma variatorsetup. Vissa kan ju dock vara fellinjerade eller ha andra fel eller brister, men gasar du för mycket i för långa perioder så håller inte remmarna. Jag anser att det är ett problem och förstår inte att folk accepterar att man ska köpa remmar för 10.000:- på en vinter eller 200 mil för att det är "slitage delar" eller "förarfel". På det sättet dom marknadsför maskinerna ska dom tålas att köra!BRP har inte mer problem än något annat märke? Har hört talats om att många smäller remmar åt och fram på bara några enstaka mil men med alla mina summitar som jag har haft har jag inte sprängt någon och min nya summit har ändå gått 120 mil. Däremot var jag i fjälls med ett gäng andra märken som sprängde remmar.
Din situation är jätte trist men det måste gå att åtgärda med flytande sekundär variator eller dylikt
Har det på att Mulle bänkade alla moderna 800or för något år sen, skilde på några få kusar och ingen var över 150 hästar. Låter rätt troligt i mina öron. Några 160 kusar är det inte i någon nu producerad tvåtaktare!Det har skett en gång i en oberoende bänk i USA med troligtvis högre tändkurva och dylikt.
Polaris använde en särskild styrbox när de fick fram sitt resultat på 160 hästar på sin nya motor.
USA bänkningarna är BS som det mesta i det landet.
Om Arctics chassien knäcks, Polaris rasar och BRP käkar rem så köper jag hellre en extra rem eller två.. Vad är alternativet? Stå utan? ...eller köpa Yamaha?Sen är det precis som du säg, alla märken har problem. Arctics chassin går av som tändstickor, Polaris 800 rasar stup i ett, och BRP käkar rem. Vad jag menar med att ge FAN i å köpa nån ny BRP, grundar sig i min åsikt, att om en tillverkare struntar i att verkligen, och då menar jag i stil med garantibyte av kolvar på ALLA av dom första årens 800r, då förtjänar man inte att få fortsatt förtroende.
Arcticen är ju ännu bredare.. eller i vart fall upplever jag den galet bred.. Med min summit upplever jag inga direkta problem men polarisen är ju helt klart "smidigast" i det hänseendet..Undrar när Skidoo inser faka och börjar göra sina maskiner smalare över fotsteg och sidokåpor...?
Går inte att skråa i riktigt brant terräng med en XM utan att den hänger upp sig på kåpor och fotsteg...
Nu kommer jag få många mothugg, men kom igen och bevisa motsatsen!
Polaris har en stor fördel här, och nya Axysen tror jag ska vara ännu smalare nertill på kåporna.
Ja, och Polarisen funkar för Burandt...Funkar för Carl Kuster och Bret Rasmussen...