Mxz går dåligt på höga och inte alls på låga

oscarssimonsson

Aktiv medlem
8 jan 2012
96
1
8
27
Ludvika
www.facebook.com
Har lite problem med mxzan, den startar bara på startgas och går inte på tomgång. Baktänder på fullgas men mellanregistret är inga problem.
Har bytt tändspole,gjort rent förgasare, bytt stift, kollat membran, provat komp men fortfarande ingenting. Nån som har någon aning om vad som kan jävlas? Eller någon som vart med om liknande.

Tacksam för svar!

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Kolla förgasarna igen kanalerna måste vara rena och fina, om inte rekommenderar jag en ultraljudstvättning av dom. Tvåtakts maskiner brukar ha en tendens att samla på sig avlagringar helst när dom inte används. Kolla extra noga i lågfarts delen.

oscarssimonsson

Aktiv medlem
8 jan 2012
96
1
8
27
Ludvika
www.facebook.com
Kolla förgasarna igen kanalerna måste vara rena och fina, om inte rekommenderar jag en ultraljudstvättning av dom. Tvåtakts maskiner brukar ha en tendens att samla på sig avlagringar helst när dom inte används. Kolla extra noga i lågfarts delen.
Den började med att baktända lite men gick annars som vanligt. Men sen bara blöddrade den på fullgas och började sakta gå mycket sämmre. Nu går den inte alls utan startgas....

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.708
832
113
Kramfors
Kolla alla dödare koppla förbi dem. Duger inte det mät ohm värde på stator. De kan vara statorn som ger för lite ström så gnistan blir för svag mycket vanligt fel på mxz 600 och 800.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Hittade detta när jag satt och kika på dootalk idag och tänkte på ditt problem. Som Boost säger kan det mycket väl vara statorn. Inte så svårt att mäta och se. Lycka till! 👍

"Testing Procedure for the 290W stator. It states that the multimeter should have the following values. White and Red = 24.0 to 36.0 Ohms. White and Red/Black = 3.0 to 6.0 Ohms. Black and Red = 0.L, which they consider to be closed. Black and engine = 00.0 to 00.5 or open."