Då "600 cfi" även har problem med tangentbordet så ska det nog stå PolarisPo****s
Polaris 800 var det... Men jag är inte bitter på något sätt, nog skulle jag kunna köpa Polaris igen om det dyker upp nån modell som tilltalar.Jo, vi får anta att det är Polaris...
Men en uppföljning på den, var det en 600cc eller 800cc?
Vill inte byta spår på tråden då jag tycker den är informativ läsning eftersom jag själv gått i tankar kring Vipern (även om värmepannan i huset tycks ha lämnat in en avskedsansökan så planerna på skoter läggs på is ett tag). Men för tydlighetens skull undrar jag.
Bra ska föra det vidare tlll de som fortfarand åker viperJag fick ett problemet förklarat så här. Om man vid start av skotern släpper tillbaka nyckeln för tidigt (då man tror att skotern är på gång att starta) kan den slå bakåt och trasa sönder drevet mellan startmotor och drevet på svänghjulet. Å då har man metall i motorn. Man bör därför alltid hålla nyckel i startläge till maskinen startat å går.
Det var blandannat dessa tankar som fick mig att prova vipern,samt att jag åker mycket själv och vill således ha en väldans pålitlig maskin,som oxå håller över tid.Jaja, hur än det är konstruerat måste det iallafall vara oerhört sällsynt med bekymmer av det där slaget.
Sen kan jag tycka att om man undviker att köpa Viper pga rädsla för problem ska man nog inte köpa nån skoter överhuvudtaget. Av moderna skotrar måste väl ändå Viper vara den som har minst risk för haverier både på kort och lång sikt. Att en 800:a 2-takt när den väl fungerar utan att tveka, poffa, smälla, skjuta remmar eller gå allmänt dåligt är roligare i snårskogen är det väl inget snack om, men risken för haverier är dock oerhört mycket större än på en Viper.