Dial a jet polaris iq 600 RR

gonso

Välkänd medlem
8 dec 2011
105
1
18
iggesund
Hallo.
Jag kör en polaris iq 600 RR och är fruktansvärd trött på att bestycka!!:Cry:

Har suttit o läst lite om dial a jet. :bigsmile:
Är det några som har provat detta kitt?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.839
871
113
Kramfors
Skräp jag har provat och man blir inte klok på det. Men powerjet däremot är betydligt enklare och billigare samt ger exakt samma fördelar. Du ska köppa en poerjet som är helt ställbar med ratt ,,det är ett nålmunstycke helt enkelt. Den tar också bränsle från flotörkoppen och skickar in det före trottel som dialjet. Luftinblandning som dialjet har är bara onödigt kraffs powerjet skickar bara in soppa och det sprids lika fint som dialjets insprutsbild.

Kn racing i Sverige är de enda som har powerjet men där heter de thunderjet har jag för mig men de är samma sak som powerjet fast onödigt dyra för o vara powerjets. Sök ställbart powerjet på ebay för där kan de vara billiga typ 150-300kr st. Obs köp inte powerjet som bygger på att byta munstycke i powerjetten för då blir du tokig liks förbannat.

Jag kör hemmabyggda powerjets och de går inte vara utan för man ställer dem på/av ber på hur kallt de är för dagen på 1 minut.

Obs bestycka ner 10% i högfart om du mont powerjet.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.839
871
113
Kramfors
Ja du har hittat rätt de går justera från helt stängt till en jäkla massa soppa. När du montera dem så stick in spridarröret 15-20mm uppifrån för då börjar det ge soppa från halv gas o upp till fullt järn.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.839
871
113
Kramfors
Okej det låter bra alltså är detta lika också?
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=360904526999

Måste man alltså borra i flotör botten då? Det finns ingen grejj till botten pluggen alltså?
Och är dom lätt o komma åt på en iq då när man ska ställa in?
Nen nej inte den sorten för den bygger på lösa munstycken! De förra du länkade till medföljde gängad nippel som du kan borra in i flotörkoppens mutter. Enda nackdel med borra hål i bottenpluggen är att däri samlas all skit så powerjetten kan sättas igen och slangen blir i vägen när man byter högfartsmunstycken. De är bättre borra hål i sidan flotörkopp som på en av bildena från ebay. Borra hålet ca 10mm från botten då slipper du skit. De är tunt gods så gängan kan bli tveksam men limma även gängan och över hela nippeln med plastik paddings tanktäts lagning då blir det tvärtätt och håller bättre. Även spridarröret som ska in i förgasaren kan man limma fast om de är tunt gods.

Vad jag mins av iq så kommer man åt bra det gäller vara smart så man borrar in dem så de går lättast att komma åt. Du kan limma in dem helt från sidan in i förgasar eller snett/rakt uppifrån. Sätt spridarröret så nära trottel som möjligt.