Tjo, var ute å åkte häromdan med min Lynx Rave 800HO 2004 å körde en bit kanske 2-3km då märker ja att temp lampan lyser. Stänger av skotern och öppnar huven, ser då att den trycker ur sig kylarvätskan ur expansionkärlet. Fyllde på och fortsatte köra efter den svalnat men lampan tänds återigen stannar och kollar, men det varken läker eller liknande och vatten var de kvar.
Så vi provkör lite lätt och ser då hur lampan "blinkar" som om att den är varm fast ändå inte.
Så vi lämnar skotern och åker för att hämta släp när vi ska starta den för att köra upp den så får ja rycka ett tag men startar å går så kör upp den.
Var nu upp och provstartade den, startade på andra rycket å går bra.
Vad bör jag kolla? Känns som att något inte är riktigt rätt. ( Har aldrig gått varm förut)
Så vi provkör lite lätt och ser då hur lampan "blinkar" som om att den är varm fast ändå inte.
Så vi lämnar skotern och åker för att hämta släp när vi ska starta den för att köra upp den så får ja rycka ett tag men startar å går så kör upp den.
Var nu upp och provstartade den, startade på andra rycket å går bra.
Vad bör jag kolla? Känns som att något inte är riktigt rätt. ( Har aldrig gått varm förut)