Köpte en Rush 600 -10 den 6/2 -15 alltså för 1½ månad sedan hos Polaris ÅF.
Den hade då gått 448 Mil och kolvar var bytta vid 330 Mil.
Maskinen har gått hur bra som helst, åkt mycket i fjällen så det har blivit några mil.
Förra lördagen när jag ska köra in skotern i garaget efter en heldag på fjället så hör jag ett metalliskt ljud från vänster sida på skotern.
Öppnar upp och lyssnar och det tycks komma från primären.
Eftersom jag hunnit med ca 95 mil tänkte jag att jag ringer och får en tid för kontroll så det inte är nått allvarligt.
Åkte till ÅF på onsdagen och bad att de skulle kolla primären etc. bytte även kedjehusolja.
De kunde inte hitta något fel på variatorn däremot trodde mekanikern att det kunde vara kolvglapp och föreslog att det kanske började bli dags för ett kolvbyte men när jag sa att kolvarna var bytta för ca 200 mil sedan så skulle det inte vara några problem att köra iaf 100 mil till innan nästa översyn.
Så med det beskedet åkte jag hem igen.
Igår tog jag en tur upp på fjället och hann åka ca 4 mil innan det blir stop.
Roligt värre när man är ute själv och åker hwell:
Efter mycket om och men fick jag hem skotern iaf.
Eftersom den är köpt på firma för 1½ månad sen borde det väl inte vara några problem att få detta fixat på garantin/konsumentköplagen?
Därför har jag inte lagt ner något krut på att undersöka vad det kan vara, mer än att jag har kollat om motorn går runt.
Den är inte stum men det låter inge vidare inuti motorn.
Jag har kört på 95 oktan med 24 ohms bränslepluggen hela tiden, dock har det blivit någon tank med 98 oktan också.
Värsta är att nu blir hela påsken förstörd, hade planerat med boende i fjällen etc.
Om inte ÅF fixar det väldigt snabbt, men det tvivlar jag på.
Vad tror ni om möjligheten till låneskoter?
Den hade då gått 448 Mil och kolvar var bytta vid 330 Mil.
Maskinen har gått hur bra som helst, åkt mycket i fjällen så det har blivit några mil.
Förra lördagen när jag ska köra in skotern i garaget efter en heldag på fjället så hör jag ett metalliskt ljud från vänster sida på skotern.
Öppnar upp och lyssnar och det tycks komma från primären.
Eftersom jag hunnit med ca 95 mil tänkte jag att jag ringer och får en tid för kontroll så det inte är nått allvarligt.
Åkte till ÅF på onsdagen och bad att de skulle kolla primären etc. bytte även kedjehusolja.
De kunde inte hitta något fel på variatorn däremot trodde mekanikern att det kunde vara kolvglapp och föreslog att det kanske började bli dags för ett kolvbyte men när jag sa att kolvarna var bytta för ca 200 mil sedan så skulle det inte vara några problem att köra iaf 100 mil till innan nästa översyn.
Så med det beskedet åkte jag hem igen.
Igår tog jag en tur upp på fjället och hann åka ca 4 mil innan det blir stop.
Roligt värre när man är ute själv och åker hwell:
Efter mycket om och men fick jag hem skotern iaf.
Eftersom den är köpt på firma för 1½ månad sen borde det väl inte vara några problem att få detta fixat på garantin/konsumentköplagen?
Därför har jag inte lagt ner något krut på att undersöka vad det kan vara, mer än att jag har kollat om motorn går runt.
Den är inte stum men det låter inge vidare inuti motorn.
Jag har kört på 95 oktan med 24 ohms bränslepluggen hela tiden, dock har det blivit någon tank med 98 oktan också.
Värsta är att nu blir hela påsken förstörd, hade planerat med boende i fjällen etc.
Om inte ÅF fixar det väldigt snabbt, men det tvivlar jag på.
Vad tror ni om möjligheten till låneskoter?