Erfarenhet av Försäkringsproduktion (polaris märkesförsäkring)?

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Som rubriken lyder.. Någon som har erfarenhet av detta försäkringsbolag http://www.forsakringsproduktion.se/ ?

Och en kanske dum fråga men.. När man bokat en ny skoter och vill ha pris på försäkringspremier, ska man bara uppge modell? eftersom jag ej vet något regnummer tänkte jag.. (har aldrig handlat nytt från ÅF förr)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det är inget försäkringsbolag utan en försäkringsförmedlare som söker runt bland befintliga försäkringsbolag och får provision per kund, säger inte att det är dåligt men oftast har dom inte samarbete med alla bolag så det kan finnas nån bättre än vad dom får fram.

edit : var nog för snabb där, dom verkar ha en egen försäkring också.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Dom var rätt billiga en gång i tiden, lite besvärligt däremot att dom inte hade trafikförsäkringar så man var tvungen ta den hos någon annan.
Hade i omgångar deras märkesförsäkringar på både någon ny Polaris och sen även SkiDoo men För ett par år sen så höjde dom premierna rätt rejält så dom blev dyrare än en del andra och då faller ju hela vitsen med att hålla å och jävlas med flera parallella försäkringar. Tror dom är rätt ok att ha med att göra om något händer. Fråga din handlare vilket/vilka bolag dom tycker går bra att ha med att göra!

rackel

Välkänd medlem
27 nov 2012
152
0
16
Kiruna
frågade min lokala ÅF när jag köpte min maskin vilken han tyckte de var lättast att ha o göra med. polaris märkesförsäkring var en av dom, och de var en av de billigare så jag tog dom.
Tyvärr så kör dom bara årsbetalning vilket kom som en chock, ÅF berättade inte om detta.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Köper man en maskin för sexsiffriga belopp bör man ha i reserv åtminstone så det räcker till årsbetalningen... :)

Annars är Svedea bra att ha att göra med, det viktigaste är inte om någon är några hundringar billigare eller dyrare, utan att det löser sig snabbt och smidigt om något händer. Länsförsäkringar Norrbotten har jag också bra erfarenheter av när det gäller snabb och smidig reglering.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Annars är Svedea bra att ha att göra med,.............
Jag tog Svedea för att handlarna här i närheten skryter på hur snabbt det händer saker när dom är inblandade och att det inte tjafsas. Billiga var dom däremot inte, snudd på 2500:- dyrare än LF Västerbotten.

En detalj däremot är att av någon outgrundlig anledning har mina Svedeabetalningar varit lagda på den 24e... då jag inte alltid har 4000:- på lönekontot dagen före lön så har jag vid tre tillfällen bett dom flytta fram sista betalningsdag till den sista men dom har ännu inte lyckats, enligt dom är det omöjligt??????
Jag har gett dom en sista chans, kommer nästa räkning med galet datum så byter jag bolag!

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.618
99
48
Örnsköldsvik
Jag tog Svedea för att handlarna här i närheten skryter på hur snabbt det händer saker när dom är inblandade och att det inte tjafsas. Billiga var dom däremot inte, snudd på 2500:- dyrare än LF Västerbotten.

En detalj däremot är att av någon outgrundlig anledning har mina Svedeabetalningar varit lagda på den 24e... då jag inte alltid har 4000:- på lönekontot dagen före lön så har jag vid tre tillfällen bett dom flytta fram sista betalningsdag till den sista men dom har ännu inte lyckats, enligt dom är det omöjligt??????
Jag har gett dom en sista chans, kommer nästa räkning med galet datum så byter jag bolag!
Betala den 25e då? Klart det är en chansning. Men jag har mer än en gång råkat betala räkningar nån dag/dagar för sent och än har det då inte blive nå klagomål.
Fast det är klart, sätter man det i system kanske dom knorrar lite. Dock väldigt konstigt att dom har betalningsdag den 24e...

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
tack för diverse åsikter.Märkesförsäkringen var för dyr samt att trafikförsäkringen skulle tecknas i annat bolag. Men har kikat runt lite på olika bolag nu.. och det lutar mest åt Dina försäkringar eller Svedea. haha kollade även folksam för skojs skull.. helförsäkring skulle gå på 27 loppor på en SBA 800.. då är jag 27 år och bor ute i bushen i Norrbotten samt eget garage.

Edit: Dina samt Svedea skulle ha runt 6000sek/helförs.