Ok Tackar.Boost: jag hittade precis anteckningarna över porttider , gamla 800 har 199,3/125,5 och ho 202,5/135,7-123,4 , tiderna stämmer kanske inte till 100 % då jag utgått från samma deckhöjd å bara jämfört cylindrarna utan motor
Ja köpte allt köpte även till deras cold air intag tänkte att de skadar väll aldrig att ha lite mer luft. Dock så kommer dom att börja leverera ut kitten runt v51-52 så jag tror knappast att jag hinner få ihop det innan nyår såvida inte tullen skiter i att kolla de.Ska bli mkt intressant, köpte du "allt" eller bara cylindrar, kolvar och topp?
Jag är lite skeptisk till mer än 900cc för kjolen bakåt i cylindrarna bli väldigt tunn då. Jag har D&D bigbore 900c cylindrar framför mig vilket ser helt ok ut för hållbarheten. D&D har även 925 och 940cc men de skrivs på forum om att 940cc inte håller så bra så jag skulle inte våga köra 950cc utan att stålfodra cylindern. Jag skulle inte våga gå högre än 925cc med bara borrning och nikasil.
D&D 900cc kittet med topp samt dubbla pipor lämnar 187hk bromsat i sverige . D&D uppger att de ska gå få 185hk med singelpipa samt deras topp med de kan vara USA siffror.
Du beställde alltså för ett år sen och inte fått grejerna än?Har funkat jävligt dåligt då jag inte fått det än:/ Men som det ser ut så ska jag få cylindrar mm i dom närmsta veckorna
Om jag får gissa friskt så säljer de två vers en höghöjdare som har mer kompförhållande och ev annan mapp samt en låglandare? Eller så har en anställd fyllesnackat på fb :amuse:Crankshop 900 big bore kit fick ja höra att den endast lämpar sig å köra på högre höjder enl crankshop själva.. ej rekommenderat på 0m över havet. Är de pga de tunna cylinderväggarna och värmen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag får gissa friskt så säljer de två vers en höghöjdare som har mer kompförhållande och ev annan mapp samt en låglandare? Eller så har en anställd fyllesnackat på fb :amuse:
Jag ska fråga en kompisare som körde hela förra säsongen med 900cc cylindrar med 12,4-1 topp om han märkt något skumt.Han har kört både lågland och fjäll.
Ja men vafan, ett år? Jag hade då aldrig väntat så länge..Så som jag har förstått det så hade problem med gjutningarna av cylindrarna så dom behövde göra nya formar mm. Det är de som dragit ut på tiden.
Hur gick det fick du några cylindrar och har du bänkat?Är det någon som vet av nån firma som bänkar och mappar I närheten av umeå?