Hitta skoterfolk att åka med

orsak

Medlem
6 nov 2015
6
0
1
Skövde
Tjenare! Tänkte höra om det finns något skoterfolk som bor lite mer söderut än vad som kanske är rimligt för att äga en snöskoter?
Jag själv bor i Skövde och fastnade för skoteråkandet i vintras då jag jobbade i Lofsdalen. Jag står nu i valet om jag ska köpa en skoter då jag inte har en enda kompis här nereifrån som har snöskoter. Vore lite roligare att ha lite folk att köra med om man ändå köper en snöskoter. Jag är ledig varje fredag så jag har långhelger att åka upp och åka. Jag kan även jobba in vissa torsdagar så då blir det ännu längre helger. Tror jag behöver lite stöd ifrån lite skoterfolk då allt folk runtomkring mig motarbetar mig och skrattar åt att jag vill köpa snöskoter (vi har ju ingen snö) :wondering:
så är det någon annan här som bor lite söder ut eller bara är sugen på att köra med någon i vinter? :eyebrows:
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
hmm detta kanske är lite ologiskt långt för dig men om du skulle ta dej till Västerbotten/Norrbotten nångång så är det bara höra av dej vi är gode stor grupp allt i från skellefteå till lule-boden som brukar träffas i Arvidsjaur o köra öppen för ny bekantskaper :)
 

moody

Medlem
8 okt 2015
18
1
1
Skellefteå
hmm detta kanske är lite ologiskt långt för dig men om du skulle ta dej till Västerbotten/Norrbotten nångång så är det bara höra av dej vi är gode stor grupp allt i från skellefteå till lule-boden som brukar träffas i Arvidsjaur o köra öppen för ny bekantskaper :)
Åh, hur kör ni? Är det bara en dag eller har ni även boende där? Alltid öppen för nytt folk att köra med =)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Åh, hur kör ni? Är det bara en dag eller har ni även boende där? Alltid öppen för nytt folk att köra med =)
det är olika ibland drar vi bara över dagen i bland hyr vi stuga på geilas så lite olika där :) vi kör ospårat bara leden som transportsträcka som sakt vi har blandade erfarenheter en del är nybörjare en del är mycket bra på köra så :) men vi kan ta resten på pm så trådskaparen får behålla sin tråd :)
 

orsak

Medlem
6 nov 2015
6
0
1
Skövde
Okej! haha ja det var ju en bit att åka isåfall! Man kanske helt enkelt borde flytta uppåt landet egentligen. Vintern här nere är ju rätt deprimerande :) Jag lär nog köpa mig en skoter när man ser att snön har kommit norröver. äsch tjöta på i tråden ni, mig gör det inget :)
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Efter 10 år i Skövde så flyttade jag till Ö-vik för 4 år sedan, och jag har aldrig tittat tillbaka ;)
Fast då är jag ju oxå ångermanlänning i grund och botten.
Om du tar dig till Ö-vik så kan vi säkert slå följe någon helg till saxnäs/marsliden, jag har tillgång till ett (spartanskt) boende där och då jag just beställt en ny Boondocker så kommer jag säkerligen vilja dra till fjälls så ofta som det går i vinter.
 

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Hej!
Vi är ett gäng i Hammar ( en mil söder om Askersund ) som kör skoter. Även om det inte är körbart här så ofta kan det räcka med att åka 20 mil norrut , tex till Fredriksberg för att kunna köra. Det funkar ju att åka över dagen.