KNR vs MDS

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Tjena! Tänkte investera i ett variatorkit till denna säsong... Vad ska man satsa på? MDS eller Knr,vad tycker du?

KNR's vkit måste man ju slipa i korset för att vikten ska gå fri.. Bör man vara rädd för obalans?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
KNR funkar fint och går att lätt justera utifrån när man tex åker till fjällen. Det lilla man får fila bort ( om ens nått) är i förhållande till den obalans som normalt finns ingenting skulle jag säga. Jag väger alltid in vikter till inom 1/10g och skickar variatorn på balansering, brukar oftast vara 1-2g obalans.

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
KNR funkar fint och går att lätt justera utifrån när man tex åker till fjällen. Det lilla man får fila bort ( om ens nått) är i förhållande till den obalans som normalt finns ingenting skulle jag säga. Jag väger alltid in vikter till inom 1/10g och skickar variatorn på balansering, brukar oftast vara 1-2g obalans.
Kittet i övrigt verkar ju funka bra, så man bör skicka iväg primären på balansering när man slipat ur korset?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
I mina ögon bör man alltid ha balans på grejorna... Tror dock inte det lilla material du avlägsnar ställer till det, i gram är en rejäl del spån.

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Ingen som snokar här i tråden som har erfarenhet av speedwerx? MDS?

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Tjena igen!

Har prata med några som åker KNR på xf/m8000.. Och flera har påstått att det är väldigt svårt att vikta in kittet.. Hur har ni viktat och vad varvar eran maskin när ni nyper fullt?

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Hmm.... Har dom pratat med christian och fått hjälp? Hans service är riktigt bra! Och jag är kräsen... .
Min maskin blev natt och dag mot std med christians rekommenderade viktning.
Min har några hästar mer än std.
Det enda negativa enligt mig är kvaliteten på vikterna, dom är inte i nivå med Supertip tex.
Vad exakt har "dom" haft problem att få till?

TEJ

Aktiv medlem
15 dec 2014
68
0
6
Om christian hjälpt dom med viktning kan jag ej svara på... Grannen påstod att dom var väldigt svår justerade.. Antingen varvar man lite för mke eller så för lite..

Hur har du viktat?