509 aviator goggles

CalleN

Medlem
2 aug 2015
41
1
8
Skellefteå
Är sugen på ett par sånna men är osäker om dom passar till min hjälm. Har en airoh aviator hjälm (storlek medium). Skiljer sig aviator goggles mycket från sinister storleksmässigt och är det bättre sikt i aviator?
(Anledningen till att jag inte far till en handlare och testar är att jag inte har hjälmen hemma)
Dela gärna med er av erfarenheter!

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Det jag vet är att de flesta Airoh hjälmar är ganska små i ansiktsöppningen. Aningen mindre än vissa andra märken. Aviator brillorna i sin tur är ju lite större till storleken, så det kan bli knivigt.

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har dessa i min hjälm som är en Airoh stelt, sitter perfekt.
Har dock problem med imma med denna kombinationen, det enda som hjälpt är klims balaclava med elefantnos som riktar andningsluften nedåt.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vet inte vilken Airoh-hjälm jag har, men jag har ett par 509 Aviator och 2 par Scott (Hustle tror jag dom heter) och använder Scott-glasögonen före 509:eek:rna alla dagar i veckan... Om det har med hjälp-glasöga-passform eller subjektiv smak att göra låter jag vara osagt, men dom Scott:en har aldrig gjort mig besviken, tror det är 4-5 år sen jag köpte min första Scott av den modellen.

CalleN

Medlem
2 aug 2015
41
1
8
Skellefteå
Kör med 509 aviator googles i min airoh aviator 2.1. Passar perfekt!
vad har du för storlek på din airoh aviator 2.1? tror det är olika skal storlekar på tex: medium och large så om du har en large så har den ksk mer plats för glasögonen än vad min har som är en medium.

CalleN

Medlem
2 aug 2015
41
1
8
Skellefteå
Okej fick brillorna idag och kan säga att dom inte passar airoh aviator storlek medium iaf. dom sticker ut alldeles för mkt:(