Flytta stötdämparfästet på edge framvagn

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Hej
Är det någon som mixtrat och försökt få högre markfrigång på framvagnen.
Jag funderar på om man kunde göra ett nytt fäste till stötdämparna ca 50 mm
ovanför "det nedre stötdämparfästet".
Är det någon som har testat hur skotern uppför sig med högre framvagn?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.501
401
83
Malå/Adak
Som med alla framvagnar blir edgens tokig om man drar iväg för långt, toe in/out börjar ändras väldigt fort när den fjädrar ut för långt.

Det du kan göra är att mäta vinklarna på en ProX, dom hade lite smalare framvagn men med samma dämparlängd har jag för mej så den var högre, så du bör kunna släppa ut din framvagn tills att den får samma vinklar på parallellstagen som ProXen har.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
I detta fall tror jag inte attackvinkeln spelar någon som helst roll, fel maskin för att man ens ska diskutera sådant.

För övrigt är inte "bra" attackvinkel allt. Finns mer än en maskin som klättrar bättre, med sämre attackvinkel.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
I detta fall tror jag inte attackvinkeln spelar någon som helst roll, fel maskin för att man ens ska diskutera sådant.

För övrigt är inte "bra" attackvinkel allt. Finns mer än en maskin som klättrar bättre, med sämre attackvinkel.
nä visst är det så, men kan ju vara bra att veta om att den kan bli ännu sämre och sen står man och funderar på varför. om än nu kanske inte 3 cm gör någon står skillnad på vinkeln