Är nog inga problem.. nu menar jag inte garantier. Menar för dom som köper yamaha för att turbokonvertera, vilket är många av dom som faktisk köper yamaha som vill försöka har roligtLycka till med den tolkningen... Motorn uppfyller det tillverkaren garanterar.
En helt annan sak hade det varit om Yamaha sålt turbomotorer som inte pallar, men det är MCX som failat i detta fall.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Snarare att dom inte kollat upp vad dom har köpt? Dom tar för givet att det är samma stakar år efter årdå motorn inte motsvarar det dom har beställt så bör det inte vara några problem att avbeställa.
Dock är det ju en ganska viktigt del att berätta att man har bytt stakar till något vekare.Snarare att dom inte kollat upp vad dom har köpt? Dom tar för givet att det är samma stakar år efter år
hur ska man veta det om dom inget säger förens de är försent?Snarare att dom inte kollat upp vad dom har köpt? Dom tar för givet att det är samma stakar år efter år
hur ska man veta det om dom inget säger förens de är försent?
Det är upp till MCX att kolla så att det är samma grejor som de säljer sina turbosatser till. MCX har inte gjort det, och deras turbosatser riskerar att förstöra motorn.
Yamaha har precis ingenting med det att göra.
Det ligger sanningar i många påståenden. Yamaha har själva inte varit klara över att bytet av vev/stakar har gjort motorn såpass mycket svagare vad jag förstått från de som vet en del och är insatta i saken direkt.
Sen är ju faktum det att Yamaha har aldrig på något sätt marknandsfört motorn som en produkt man kan/skall överladda(i Europa), även om den varit i stort sett skottsäker från dag ett fram till nu och därmed har Mcx, Hurricane, MPI osv kunnat leverera sina produkter och skapa en ännu bättre version av maskinen tack vare dess tålighet.
Men visst fan Yamaha klara över att de sålt många maskiner just pga möjligheten till stor effektökning medelst turbo/kompressor, så det ligger nog i deras intresse att se på denna saken trots att de "officiellt" aldrig har sanktionerat överladdning av deras motorer.
Dock ligger den officiella bollen hos turboleverantörerna, som hjulboggie rules säger, att se till att kunna leverera en driftsäker produkt, något MCX var blixtsnabba att gå ut med att de inte kunde just nu när de upptäckte svageheten på motorn.
Och ett lite felaktigt rykte som svävar runt är att de nya stakarna är "lättare", det är fel, ty de är faktiskt tyngre än de gamla, minns inte exakt hur mycket men tyngre är dem i alla fall.
Det är upp till konsumenten att ta reda på vad de köper/beställerhur ska man veta det om dom inget säger förens de är försent?
Det är upp till konsumenten att ta reda på vad de köper/beställer