Rsi 5" styre & handtag i kombo med org gas. Funkar det?

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Tänkte jag skulle smälla på 5" styret som legat å samlat damm ett tag. Men när jag monterat på allting och ska dit med gasen så lirar det inte alls ihop. Rsi gummihandtaget bygger för mycket i tjocklek så gasen går ej fritt utan den tar i gummit.

Samt känns det som bromsen och gasen hamnar lite för långt ut på styret. Och då går de inte trycka in dom mera för det är redan i böjen ner på styret.

Skulle vilja se lite folk som installerat 5" rsi styrena på era pro-rides lr axysar hur ni gjort och vad ni stött på för problem. :weird:

Och finns det någon som gör kortare bromshandtag? Skulle vilja ha hälften av vad org bromshandtaget är. Finns ingen anledning till att ha den så jädra lång.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kör med original handtagsgummi på mitt 5" styre. Rsi egna är tjockare eller?

Håller med om att det är svårt att få in reglagen så långt man vill.
Har nästan för mig att jag filade lite i gasblocket för att få in det nån extra cm , men jag är inte säker.

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Rsi's egna är tjockare och jag hade gärna kört med dom. Tycker original gummit är lite klent byggt om jag ska vara ärlig. Rsi versionen är mer greppvänlig och dämpar stötar lite bättre.

Skulle funnits ett gasblock som "sväljer" lite större gummin helt enkelt. Ser Rsi säljer gasblock i billet som gör dom slimmad och så man får den monterad närmare gummit. Men då verkar man ändå använda sig av org tumgasen. Alltså man byter endast ut blocket.

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
448
12
18
Axys styren är smalare,går att flytta in reglagen ca 2-3cm mer.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Skulle funnits ett gasblock som "sväljer" lite större gummin helt enkelt. Ser Rsi säljer gasblock i billet som gör dom slimmad och så man får den monterad närmare gummit. Men då verkar man ändå använda sig av org tumgasen. Alltså man byter endast ut blocket.
Gasblocket från RSI är lite smalare på bredden, ja.
Avståndet mellan tumgasen och själva styret är dock detsamma som original, eller iaf är det inte någon märkbar skillnad. (Bytte till RSI på min -12a för att dödarknappen på styret hade en tendens att döda motorn vid helt fel tillfällen)