Arctic cat Snopro 440 -05 går på en cylinder

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Nu startar den inte alls, verkar inte få soppa, startar på startgas men går bara på en då också
Har du kopplat in pumpen rätt? Om du rycker lös bränsleslangarna från förgasarna och drar i startsnöret så ska de småskvätta stötvist då är den rätt inkopplad.

Har du lika kraftig gnista på bägge stiften? Ta lös bägge stiften dra runt motorn så du ser att bägge stiften ger gnista samtidigt och att bägge gnistorna är lika starka. Min teori är att tändspolen eller statorn inte orkar tända två stift samtidigt därav att du tappar en cylinder. De flesta tvåtaktare tänder alla stift samtidigt och det blir en gång i onödan per varv på en tvåcylindrig motor.

Tobiep

Medlem
12 jan 2016
36
0
1
Ånge
Har du kopplat in pumpen rätt? Om du rycker lös bränsleslangarna från förgasarna och drar i startsnöret så ska de småskvätta stötvist då är den rätt inkopplad.

Har du lika kraftig gnista på bägge stiften? Ta lös bägge stiften dra runt motorn så du ser att bägge stiften ger gnista samtidigt och att bägge gnistorna är lika starka. Min teori är att tändspolen eller statorn inte orkar tända två stift samtidigt därav att du tappar en cylinder. De flesta tvåtaktare tänder alla stift samtidigt och det blir en gång i onödan per varv på en tvåcylindrig motor.
Jag kollade så att det kom soppa ur båda bränsle slangarna innan jag satte dit dom,
men den vart extra svårstartad sen jag bestyckade upp den, (tror jag)
men tycker inte de ska bli sån stor skillnad från 310 till 340?

Tobiep

Medlem
12 jan 2016
36
0
1
Ånge
Hittat felet, var slangen i tanken som hade torrspruckigt
Jaja nu är den genomgången iaf! Haha

Tack för all hjälp :)

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Hittat felet, var slangen i tanken som hade torrspruckigt
Jaja nu är den genomgången iaf! Haha

Tack för all hjälp :)
Ok de va inte helt enkelt fel att hitta bra gjort. Sätt gärna tillbaka org bränslepump för den ger garanterat rätt flöde. Universalpumpar kan ge för lite soppa vid långa pull och då riskerar man skärning!

Tobiep

Medlem
12 jan 2016
36
0
1
Ånge
Ok de va inte helt enkelt fel att hitta bra gjort. Sätt gärna tillbaka org bränslepump för den ger garanterat rätt flöde. Universalpumpar kan ge för lite soppa vid långa pull och då riskerar man skärning!
Gjorde det när jag såg vad felet var ;) tack endå :)