Har du verkligen försäkrat en Apex med 290hk? Du har alltså registrerat om den då?
För annars kan väl aldrig FB godkänna att du kör en tok trimmad maskin som inte är typad någonstans?
Dock kan du ha en poäng i att vissa FB kanske ändå inte har någon högre klass än när du är uppe på en 800a. =)
Besöker man kyrkogården på Crossfix i öjebyn så finns det en hel del haverier att beskåda. Många alltså...BRP har mer än 50% av svenska marknaden.
Den största delen av BRP-maskinerna har 2-taktsmotor.
Eftersom dessa rasar hela tiden borde man se maskiner stående med trasig motor lite här och där...
Hittills har jag dock inte stött på någon när man varit ute och åkt...
Visst är det konstigt...
Och majoriteten p.g.a vevaxellager som tappat fettet?Besöker man kyrkogården på Crossfix i öjebyn så finns det en hel del haverier att beskåda. Många alltså...
Utnyttjade aldrig försäkringen men vore onekligen intressant att höra tankegången om det hade hänt nåNjä men tänkte mest hur man försäkrar något på ett sätt det inte är registrerat? =)
Skulle jag kunna ringa in och säga att, "hej jag vill försäkra min bil med 500hk istället för 177hk?" Nu är det väl åt "rätt håll". Men lite konstigt att FB bara går på vad någon säger? Tror det är svårare att säga tvärtom.. "Nu har jag lagt en bricka i insuget på min MC, så jag vill att den ska försäkras på 70hk istället för 120." Helt utan någon omregistering.
Men jaha ok, där ser man ju att det uppenbarligen funkar. =)
Vet du ens vad din egen skoter väger? Den är tyngre än Viper 153".Tung, klumpig och dyrare än 850in. Gör om gör rätt
Håller med, en skicklig chaufför brukar inte vara korkad och väljer då inte den maskin som man får slita mest med...självklart handlar de om förarskicklighet de har nog ingen sagt npt annat om heller... MEN då man inte är nån Burant å tror inte heller att man ör en sån skicklig förare så handskas jag hällre med en lättare maskin när de gäller den tekniska körningen i ravinerna.
Har du tänkt varva pulkdragning med egen åkning är Yamman inget dåligt val. Jag drar ofta på pulkan med min Viper och ligger man på 4500 varv går det ca 30-35 km/t och motorn bara väser helt vibrationsfritt. Kylsystemet verkar vettigt också, väldigt sällan som fläkten startar fästan pulkan är bakom.Personligen så funderar jag starkt på att Gå full retarded och beställa mig en sidewinder Mtx. Skulle vara kul att se om man lyckas hänga på alla "tekniska åkare" ute i skogen, ja va fan en utmaning! Är hursomhelst fysiskt byggd på ett helt annat sätt än Svensson och marklyft är paradgrenen
Pulkdragning med familjen på lördag och woschwosch med alla tekniska åkare på söndag:eyebrows: