Den lirar säkert bra. Arctic kör väl samma variatorer som förra säsongen?Hur fungerar Arctic cats XF 9000 månntro, har ju annan variator?
Tyvärr så verkar det ju som att alla dagens skoter tillverkare har svårt att få livslängd på remmarna.
Den lirar säkert bra. Arctic kör väl samma variatorer som förra säsongen?Hur fungerar Arctic cats XF 9000 månntro, har ju annan variator?
Jag har provat både arctic Thundercat 137 och sidewinder 141 och personligen känner jag att AC med team variatorer känns mera kraftfull...... direkt från start, då sidewinder känns som en tidig version på e-tec, det är först på mellanregistret och uppåt den känns stark.... tyvärr blev jag inte imponerad då heller.....det förtog då den inte sög iväg direkt som jag läst, dock om de ställs de jämte varandra skiljer det garanterat extremt lite om ens något? .... med det är känslan som jag tyckte fattades i yamman.Den lirar säkert bra. Arctic kör väl samma variatorer som förra säsongen?
Tyvärr så verkar det ju som att alla dagens skoter tillverkare har svårt att få livslängd på remmarna.
Så gör Yamma alltid varje år vad Jag kommer ihåg ända sedan 2013 .Fin drive Yamaha kör nu på kvarvarande 2017 års modeller.
SR Viper MTX 153" för 99900:- bland annat.
Vad tycker du om din VK540V? Har du kollat bränsleförbrukningen något?
Den snittar på 2L/mil men vid går att få ner lite till om man kör lugnt och vid optimalt före. Har kört drygt 100 mil och jag är supernöjd med den.Vad tycker du om din VK540V? Har du kollat bränsleförbrukningen något?
Det blev en VK540V för mig med. Han sålde den sista oranga Vikingen igår, så jag fick ta en vit. Går nog lika bra ändå.Den snittar på 2L/mil men vid går att få ner lite till om man kör lugnt och vid optimalt före. Har kört drygt 100 mil och jag är supernöjd med den.
Lössnösäsongen kom lika fort som den for iår. Har hunnit ta vara på 4 tillfällen nu efter senaste dumpen och fått känna på hur sidewindern beter sig idjup bottenlöst puder. Kan ärligt säga att det vart som en ny maskin att vänja sig köra i riktigt djupsnö och det tog ett par timmar innan man började känna sig bekväm och ta för sig.Har Krappen något mer att säga om sidewindern nu när lössnö säsongen börjar närma sig slutet?
Klart som fasiken att en 2017års axys med stressfläkt och diverse lulllull är mer lättkörd än en Yamaha och därtill alla dom andra fabrikaten i samma segmentet :bigsmile:Jag var faktiskt inne lite tidigare på att pröva en sidewinder. Men efter att ha prövat en och sett hur mycke rappel de är med dom så har jag tagit tillbaka dom tankarna.
De bästa yamma skulle gjort vore å tillverka eget chassi. Börja om från början på ett tomt papper. För motorn är de inget fel på. Går ju bra men kräver helt annat körsätt. Och med downs syndrom i gastummen så gör de inte saken lättare.
Jag är då iaf inte människa att bryta omkring en yamma i skogen på en 2-3 dagars körning. Och de har inte bara med vikten att göra.
Kan nämnas att min maskin som är relativt masserad i motorn och hård variatorsetup känns mer lättkörd än sidewindern.
De måste vara vara nått med hur vridet kommer på en 2T kontra 4T.
Nog om de. Gillar draget i motorn på sidewindern. Sån effekt ska skotrar ha standard! De tror jag alla är överens om
Haha säg det åt min sambo som avskyr vintern!:blink1:Om vi säger så här. Tror inte stressfläkten gjorde min maskin mer lättkörd om jag säger så! Snarare tvärtom. Vad jag menar är att det är något med hur effekten byggs på en 2T kontra 4T som förmodligen gör det hela lite latjo. Är så sjukt linjärt och rappt på en 2T medans 4T så får man en jävla spark i baken om man varit av gasen lite för länge (läs pumpgassyndrom). Men det är som du säger bara en vanesak.
Motorgången är ju rätt skön på sitt sätt. Hade jag kört mer blandat så hade jag nog faktiskt aldrig ens funderat på en 2T.
Resa till Kreta? Här var vi inte stor snöfanatiker! Ändra resemålet till Canada, Revelstoke