Vad konstigt att du inte har någon nivåplugg, jag har det på min. Har du kollat noga? Den sitter lite mer bakom bromsskivan än tidigare.Nu så har jag haft min 2017 VK540V i en vecka och kört den 50 mil.
Här är några punkter över mina intryck av den än så länge.
-Riktigt fin dyna. Fast med mina Klimbyxor så blir greppet nästan för bra, så man kan inte riktigt glida över dynan för att förflytta tyngdpunkten.
-Varmt bakom rutan. Riktigt varmt om fötterna. Nästan för varma handtagsvarmare, om man nu kan säga det. Det lägsta läget går bara att ha en liten stund och sedan blir det för varmt för min del.
-Helt underbar matta. Greppar fint i både hårt som löst före. Drar ledsladden efter skotern med lågväxeln i och jag har inte behövt tveka på greppet än.
-Har med lite lätt överslagsräkning vid tankningarna inte sett en förbrukning över 2 liter milen än.
-Yamaha verkar ha tagit bort möjligheten att kontrollera oljenivån i transmissionshuset för i år. Nivåpluggen är borttagen och jag har inte hittat något annat sätt än.
-Nog för att det är en arbetsmaskin, men dämparna är lite väl löjliga. Men man åker bekvämt ändå på jämn led. Riktigt gropig led är bara hemskt.
-Bra lyse om man jämför med de tidigare årsmodellerna.
-Saknar någon form av litet förvaringsfack framför styret. Bara något litet där man kan lägga ner en mössa eller något sådant.
-Den större tanken gör att man inte får så kallad räckviddsångest.
-För min del så hade gärna rutan fått vara något högre, men det är bara för att min blick hamnar precis vid gummilisten runt rutan när jag kör.
Tummen upp som arbetsskoter. Mattan är den största fördelen i mitt tycke.
Ang dämpningen så finns det ett tillbehör som jag har uppskattat väldigt mycket.
Följande är kopierat från tillbehörskatalogen
Adjustable Heavy-Duty Cam block kit
Recommended for vehicles used under
severe conditions or pulling heavy loads.
Adjustable 2 postition rear spring load
block.
Fits VK540 2017 and RS Viking 2006-
2017.
Art nr SMA-VK10F-HD-SK RRP 975,-