Ni som kört nya Hardcore evo 153", hur upplever ni den mot äldre m8000? även hur den upplevs mot andra märken. Nån där ute som byter från ett annat märke till arctic till i år?
Övertyga mig att snowchecka!
mot min -16 hardcore är de stor skillnad. matta å skida biter i bra när man skråar, inga kåpor å breda fotsteg ivägen längre = myycke stabilare vid skrå och skickar it upp skidorna i luften lika mycke heller.
mot -17 är de väl inte lika stor skillnad som mot -16 men ändå så pass att de är värt byte kan jag tycka. den är bättre på alla plan.
jämför jag den mot -17 summit 850 så är -18 hardcore oxå stabilare + att medarna hålls ner mycke bättre.
axys har jag kört alldeles för lite för att ens göra en jämförelse, men dom jag vet som kör axys nu å har testat den, dom gillar den iaf.
motorn är en pärla, som jag skrev tidigare är boggningarna helt borta, jag kännde inget under hela hardcorecamp helgen. effektmässigt tror jag inte de skiljer mycke mot 850. rappheten på låga varv är minst lika eller bättre å då har ac "mycke" lägre inslagsvarv. (var lite olika inslag på maskinerna, en låg på ca 3100 å nån annan på närmare 4000) Kortfattat, de svarar riktigt jävla bra på gasen vilket varvtal du än är på.
fina dämpare med bra inställningsmöjligheter och framförallt så går det snabbt att klicka om lägena.
bätter finnish på grejjerna än tidigare, bättre passform på kåpor osv. betyyydligt enklare än förut att lossa och sätta tillbax.
fotstegen kan va liite halkiga spec mot fothålkarna, men jag kommer skruva dit en dubbskruv så är de problemet löst.
jag kommer även byta bakbågen, både för att stabilisera upp tunneln och för att få upp själva lyfthandtaget högre.
kåpan tog i lite i variatorn vid skrå ibland, de visse som redan om å det skulle åtgärdas innan produkton enligt arctic cat usa.
så de var väl de jag hade att säga. om de var till nån hjälp vette fan hehe