Rackarns !
Vad beror det på ?
Ge mig lite tipps på orsaker.
Fakta gammal 440 som var slut stått stilla länge, renoverad, bättre begad vevaxel, nya packningar, packboxar över allt, tät. Kolvarna var inte bytta visserligen, tänkte göra det vid senare tillfälle då dom såg hyffsade ut tyckte jag. Nu blir det av
Förgasaren fick jag rengöra flera gånger för att få den och gå på lågfarten, var mycket avlagringar . huvudmunstycke som sitter på 152, tror standard ska vara 145 på -78 luftskruven lite drygt ett varv ut ? Började blanda bensin själv 2% då jag upptäckte ett läkage i oljepumpen.
Gamla tändkablar med metallhyllsan på tändhattarna, orginal. Sett att en del byter ut dessa, kan det inverka ? CDI boxen ?
Kört upp ca; 20 liter soppa innan den blåste hål i kolven, den trivdes som bäst på 5000 varv och uppåt.
Kom med tipps på åtgärder nu när jag byter till nya kolvar .
Vad beror det på ?
Ge mig lite tipps på orsaker.
Fakta gammal 440 som var slut stått stilla länge, renoverad, bättre begad vevaxel, nya packningar, packboxar över allt, tät. Kolvarna var inte bytta visserligen, tänkte göra det vid senare tillfälle då dom såg hyffsade ut tyckte jag. Nu blir det av
Förgasaren fick jag rengöra flera gånger för att få den och gå på lågfarten, var mycket avlagringar . huvudmunstycke som sitter på 152, tror standard ska vara 145 på -78 luftskruven lite drygt ett varv ut ? Började blanda bensin själv 2% då jag upptäckte ett läkage i oljepumpen.
Gamla tändkablar med metallhyllsan på tändhattarna, orginal. Sett att en del byter ut dessa, kan det inverka ? CDI boxen ?
Kört upp ca; 20 liter soppa innan den blåste hål i kolven, den trivdes som bäst på 5000 varv och uppåt.
Kom med tipps på åtgärder nu när jag byter till nya kolvar .