Garmin Rino 650

Cribba21

Aktiv medlem
13 apr 2016
60
2
8
Sandviken
Tjena, jag och 6st polare är ute efter ett gäng garmin rino 650 men de verkar vara slut i sortiment överralt, någon som vet vart man kan få tag i dem? (kanske en lokal affär utan hemsida) eller nåt liknande. Tacksam för svar.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Vad jag fått höra så har Garmin slutat tillverka dem och planerar inte heller nån efterföljare till dem. Så det kan vara svårt att få tag på dem. Ser nån enstaka på blocket ibland. Är glad jag hann köpa min.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Vad jag fått höra så har Garmin slutat tillverka dem och planerar inte heller nån efterföljare till dem. Så det kan vara svårt att få tag på dem. Ser nån enstaka på blocket ibland. Är glad jag hann köpa min.
Stämmer bra att garmin slutat tillverka Rinon. Rinon var först tänkt som en jakt radio men då det inte gick att använda den med hund pejl så vart det en flopp, med det då sjönk priset drastiskt och vi skoter folk såg potentialen och köpte slut på kvarvarande partier:)

I Norge kan den finnas kvar så kolla upp lite norska hemsidor.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Tror de har betalat för nått undantag att skicka data med GPS eller nått liknande, de släppte en ny version i höstas i USA så det låter märkligt att de är helt nedlagda.. USA har haft dem i krig med krypterad positionering.. Regelverk mellan GPS och glossnas gör det sannolikt tungrott att lösa kommunikation och positionering i samma enhet men jag hoppas jag har fel för det är otroligt smidigt att ha allt i ett i skogen..

Cribba21

Aktiv medlem
13 apr 2016
60
2
8
Sandviken
Har kollat de norska hemsidor som jag sett på google osv, samt flertalet samtal och mail men det verkar vara svårt, just att vi ska ha så många också. Men ack den som ger sig! :)