Här är ett klipp som visar en sådan lösning samt hur dålig avluftning påverkar oljeflödet.
https://www.youtube.com/watch?v=7gUJmsw-sVQ
Vet inte riktigt vad jag ska tro om det här.
Videon visar ju såklart att det rinner på rejält om man tar av locket, eller kör med en helt öppen ventilation.
Men, tänk efter hur mycket olja som förbrukas när man kör!
Det är ju inte så att det behöver rinna några dl i minuten till pumpen.
Det handlar ju om några enstaka dl max per dag!
Skulle vilja se en video där han skruvar på originallocket och sen visar efter 6 timmar att oljan har slutat att rinna helt, då finns det en vits med detta.
Släpper originallocket igenom en liten mängd luft så kommer oljan fram som den ska anser jag.
Skulle locket vara helt tätt borde man märka att det är undertryck i oljebehållaren när man fyller på.
Det har då jag aldrig upplevt.
Men sen säger ju vissa, om man ska tro dom att maskin blir att ta mer olja endast genom att byta lock...
Så man vet inte vad man ska tro.