Hej
Har just köpt en 98as ZRT 800 där ägaren sa att oljan var tillkopplad som vanligt, men upptäckte nu att den inte var det, iaf inte till gummina, så jag ska återställa allt.. Det går en slang ner till oljepumpen , sen ska jag reda ut allt detta.
Men innan detta går att ordna så har jag hittat ett fel som först måste ordnas:
Insugsgummi mellan gasare och motor är spruckna på 2 förgasare. Jag ska köpa 3st nya så att allt är ordnat (dyrt) stämmer det att det är olika gummin mellan 97 och 98? Eller att oljesmörjningen fungerar olika på dessa modeller
2 av gummina som jag nu har har nippeln och en slang till sig, som är pluggade nertill där den skulle suttit mot pumpen. Den tredje (Som har en stor spricka i sig) har inte denna nippel av vad jag kan känna, kanske är ett piratgummi och säkert därför den spruckit så mycket. Samt kanske anledningen att man kopplat förbi smörjningen?
Ska man koppla in smörjningen på nippel på alla Zrt modeller eller sitter det annorlunda på en 98 kontra 97? Det är olika art nr på insugsgummina vad jag har sett när jag kollar skisserna på diverse sidor.
Anledningen till att jag frågar är att iom att det är gjort så konstigt på denna så kanske det är bytt gasare till någon annan modell, så jag kanske ska ta loss och kolla allt först, men de motorer som inte har oljesmörjningen genom gummit, var tas oljan in på dem modellerna, går det via gasaren?
Långt inlägg men ville bara försöka säkerställa lite premisser först
Har just köpt en 98as ZRT 800 där ägaren sa att oljan var tillkopplad som vanligt, men upptäckte nu att den inte var det, iaf inte till gummina, så jag ska återställa allt.. Det går en slang ner till oljepumpen , sen ska jag reda ut allt detta.
Men innan detta går att ordna så har jag hittat ett fel som först måste ordnas:
Insugsgummi mellan gasare och motor är spruckna på 2 förgasare. Jag ska köpa 3st nya så att allt är ordnat (dyrt) stämmer det att det är olika gummin mellan 97 och 98? Eller att oljesmörjningen fungerar olika på dessa modeller
2 av gummina som jag nu har har nippeln och en slang till sig, som är pluggade nertill där den skulle suttit mot pumpen. Den tredje (Som har en stor spricka i sig) har inte denna nippel av vad jag kan känna, kanske är ett piratgummi och säkert därför den spruckit så mycket. Samt kanske anledningen att man kopplat förbi smörjningen?
Ska man koppla in smörjningen på nippel på alla Zrt modeller eller sitter det annorlunda på en 98 kontra 97? Det är olika art nr på insugsgummina vad jag har sett när jag kollar skisserna på diverse sidor.
Anledningen till att jag frågar är att iom att det är gjort så konstigt på denna så kanske det är bytt gasare till någon annan modell, så jag kanske ska ta loss och kolla allt först, men de motorer som inte har oljesmörjningen genom gummit, var tas oljan in på dem modellerna, går det via gasaren?
Långt inlägg men ville bara försöka säkerställa lite premisser först